en

Raporty i Analizy

Polski internet w Q1 2025

Według wyników badania Mediapanel, w I kwartale 2025 r. z internetem łączyło się średnio 29,7 mln realnych użytkowników miesięcznie i 26,3 mln dziennie. Przeciętny internauta spędził w sieci średnio 3 godziny i 46 minut każdego dnia. Największe zasięgi i zaangażowanie (to wyrażone czasem spędzanym w serwisie) wygenerowały dwie kategorie funkcjonalne: „Społeczności” i „Streaming”, a także kategoria „Usługi”. W porównaniu z 4. kwartałem 2024 największy wzrost liczby użytkowników nastąpił w kategoriach „Serwisy ogłoszeniowe” (o niemal 700 tys. RU) oraz „Instytucje publiczne” (o 400 tys. RU). Największe spadki wystąpiły w kategoriach „Społeczności” (-2,5 mln RU), „Handel tradycyjny i e-commerce” (-200 tys. RU), „Streaming” (-200 tys. RU) oraz „Usługi” (-40 tys. RU). Więcej informacji w pełnej wersji raportu.

Więcej internautów łączy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych niż komputerów osobistych.
To właśnie smartfony są głównym narzędziem codziennego dostępu do sieci.
Urządzenia mobilne definiujemy w badaniu jako telefony komórkowe i tablety.

Przeciętny internauta spędza online 3 godziny i 46 minut dziennie, przy czym największy udział w tym czasie mają telefony komórkowe. Użytkownicy tych urządzeń korzystają z internetu średnio przez 3 godziny i 1 minut każdego dnia.
Urządzenia mobilne definiujemy w badaniu jako telefony komórkowe i tablety.

Najwięcej czasu spędzanego w internecie pochodzi z połączeń realizowanych za pośrednictwem telefonów komórkowych, które stanowią aż 76,4% całkowitego czasu online. Dla porównania korzystanie z komputerów osobistych zajmuje tylko 22.3%, a tablety zaledwie 1,3% udziału czasu.
Taki rozkład danych podkreśla rosnącą dominację telefonów komórkowych jako głównego narzędzia dostępu do sieci. Współczesny styl życia, który sprzyja mobilności i elastyczności, sprawia, że użytkownicy coraz chętniej sięgają po smartfony do codziennych aktywności online.

Wysokie miesięczne zasięgi oraz bardzo duże zaangażowanie mierzone czasem spędzonym w kategoriach Społeczności i Streaming świadczą o silnym zainteresowaniu użytkowników tymi obszarami. Natomiast w przypadku kategorii Handel tradycyjny i e-commerce, mimo ich znacznego zasięgu, zauważa się niskie zaangażowanie użytkowników, co może wskazywać na inne wzorce korzystania z tych treści.

Kategorie Streaming i Społeczności oraz Handel tradycyjny i e-commerce notują spadek zasięgu o 1 punkt procentowy po wzrostach odnotowanych w IV kwartale 2024 roku. Jak co roku, w pierwszym kwartale rośnie zainteresowanie kategorią Instytucje publiczne. Z kolei już drugi kwartał z rzędu obserwujemy wzrost popularności kategorii Serwisy ogłoszeniowe.

Pobierz raport