Ranking polskich kanałów na platformie YouTube to badanie umożliwiające oszacowanie liczby realnych użytkowników danego kanału na platformie YouTube w okresie wskazanym w raporcie.
Próbę stanowi ponad 13 tysięcy panelistów, którzy korzystają z internetu za pomocą komputerów osobistych lub smartfonów, na których zainstalowano specjalne oprogramowanie pomiarowe umożlwiające monitorowanie ruchu poszczególnych panelistów.
PBI w sposób ciągły uzyskuje dane za pośrednictwem API YouTube dzięki czemu można wyliczyć liczbę odtworzeni, subskrybcji i materiałów wideo w raportowanym miesiącu.
Jest to jedyny raport na polskim rynku który, pokazuję liczbę realnych użytkowników odwiedzających najpopularniejsze (polskie) w kanały na platformie YouTube. Raport umożliwia również śledzenie dynamiki rozwoju poszczególnych kanałów i ich popularności w różnych okresach czasu.
Informacje dotyczące raportów:
- Dane na temat liczby użytkowników są wyliczone na podstawie informacji z paneli badawczych (wyniki na podstawie próby).
- Raport nie uwzględnia współoglądalności pomiędzy platformami PC i Moblie. Zatem liczba internautów oglądających dany kanał w raportowanym miesiącu jest mniejsza bądź równa sumie estymowanych wielkość na platformach.
- Metryki przedstawione w raporcie:
- ChannelId – identyfikator kanału w systemach Youtube.
- Nazwa – nazwa kanału w systemach Youtube.
- Lokalizacja – deklarowany przez założyciela kanału kraj nadawania (raport obejmuje jedynie kanały z polską lokalizacją lub z brakiem zadeklarowanej lokalizacji jeżeli jest duże prawdopodobieństwo, że kanał nadaje z terenu Polski).
- RU – Liczba realnych użytkowników.
- viewCount – całkowita liczba odtworzeń materiałów danego kanału na +/- 3 dni od ostatniego dnia okresu raportowania.
- subscriberCount – całkowita liczba subskrybentów danego kanału na +/- 3 dni od ostatniego dnia okresu raportowania.
- videoCount – całkowita liczba materiałów video danego kanału na +/- 3 dni od ostatniego dnia okresu raportowania.
- Przyrost view – różnica między viewCount na +/- 3 dni od pierwszego dnia okresu raportowania a +/-3 dni ostatniego dnia okresu raportowania *
- Przyrost video – różnica między videoCount na +/- 3 dni od pierwszego dnia okresu raportowania a +/-3 dni ostatniego dnia okresu raportowania *
- Przyrost subskrybentów – różnica między subscriberCount na +/- 3 dni od pierwszego dnia okresu raportowania a +/-3 dni ostatniego dnia okresu raportowania *
biuro@pbi.org.pl