Publiczność w dobie cyfryzacji marketingu
- Autor: Anna Miotk
- Data dodania: 23 kwietnia 2018
Prezentacja została wygłoszona przez Annę Miotk na konferencji „Wyróżniaj się lub zgiń. Jak osiągnąć wizerunkowy sukces?”. Wydarzenie odbyło się w dniach 12-13 kwietnia 2018 w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej w Katowicach. Jego organizatorami byli Śląskie Towarzystwo Marketingu i Instytut Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego. Autorka prezentacji wystąpiła w drugim dniu konferencji, przedstawiając procesy związane z cyfryzacją marketingu, które wpłynęły na zmiany pomiędzy odbiorcami przekazów marketingowych.
Anna Miotk zdefiniowała pojęcie publiczności i przedstawiła jego rozwój – od czasów starożytnych po współczesne i powstanie cyfrowej publiczności. Wskazała również na trendy związane z cyfryzacją marketingu, które mają wpływ na odbiorców mediów. Są to powstanie i rozwój mediów społecznościowych, pojawienie się internetu mobilnego, fragmentaryzacja popytu, większa mierzalność zachowań odbiorców (związana z zostawianiem „cyfrowych śladów) oraz coraz większe znaczenie algorytmów w doborze treści.
Anna Miotk pokazała również dane dotyczące cyfrowej widowni w Polsce z badania Gemius/PBI. Następnie scharakteryzowała cyfrową publiczność jako niecierpliwą, oczekującą bycia angażowanym, współpracy i interakcji oraz bardzo wymagającą. Wskazała również pozytywne i negatywne konsekwencje cyfryzacji i spowodowanych nią zmian w podejściu widowni – zarówno konsekwencje dla marketingu, jak i badań mediowych.