en

Raporty i Analizy

Popularność serwisów parentingowych [raport]

Serwisy parentingowe to witryny przeznaczone dla rodziców oraz osób spodziewających się dziecka. Z roku na rok zyskują one coraz większą popularnością. W ciągu 10 lat liczba ich użytkowników wzrosła dwunastokrotnie  – z 659 tysięcy do 8 milionów, a zasięg wśród internautów wzrósł z 6% do 32%. Rośnie także liczba samych serwisów – w listopadzie 2006 […]

Serwisy parentingowe to witryny przeznaczone dla rodziców oraz osób spodziewających się dziecka. Z roku na rok zyskują one coraz większą popularnością. W ciągu 10 lat liczba ich użytkowników wzrosła dwunastokrotnie  – z 659 tysięcy do 8 milionów, a zasięg wśród internautów wzrósł z 6% do 32%. Rośnie także liczba samych serwisów – w listopadzie 2006 r. było ich 18, a w październiku 2016 r. – 75 (w badaniu Gemius/PBI).

Serwisy parentingowe oferują użytkownikom ogromną bazę wiedzy, możliwość zadawania pytań ekspertom oraz dyskusji na forum z innymi rodzicami. Wiele z nich ma także takie funkcjonalności, jak  wyszukiwarki, kalkulatory i kalendarze, które mogą być szczególnie pomocne osobom starającym się o potomstwo. Ułatwiają one obliczanie dni płodnych, pomagają zaplanować dietę kobietom w ciąży, wyszukać szpital czy ustalić datę porodu. Ponadto mogą pomóc rodzicom w znalezieniu niani, sprzedaniu ubrań, z których dziecko już wyrosło. Ponadto pomogą zaplanować rodzinne popołudnie, dzięki wyszukiwarkom miejsc przyjaznych dzieciom i informacji o wydarzeniach kulturalnych w okolicy.

Aż 62,5% użytkowników serwisów parentingowych to kobiety, mężczyźni stanowią 37,5% użytkowników.

Pobierz raport