Użytkownicy Instagrama w Polsce. Panie nadal górą?
- Typ: raporty
- Autor: Anna Miotk
- Data dodania: 23 lipca 2018
- Kategoria: raporty
- Liczba stron: 24
Użytkownicy Instagrama w Polsce to temat naszej najnowszej analizy. Przyjrzeliśmy się w niej osobom odwiedzającym serwis, jak też osobom korzystającym z aplikacji mobilnej. Oto nasze najważniejsze obserwacje.
Instagram powstał w 2010 roku. Jest to aplikacja służąca do umieszczania zdjęć w internecie za pomocą smartfonu, ale posiada ona również serwis internetowy Instagram.com. W stosunku do aplikacji dysponuje on ograniczoną funkcjonalnością – za jego pomocą można oglądać publiczne zdjęcia użytkowników aplikacji czy logować się na swoje konto. Od 2012 roku serwis jest własnością Facebooka.
Ciągle na fali
W 2012 roku serwisem Instagram.com zainteresowali się polscy internauci. Wtedy to serwis został odnotowany w badaniu Megapanel. Od momentu wejścia na polski rynek liczba użytkowników serwisu ciągle rośnie. Przynajmniej jeśli chodzi o serwis. Liczba użytkowników aplikacji w ostatnich miesiącach ustabilizowała się.
Użytkownicy Instagrama czy użytkowniczki Instagrama?
To, że Instagram jest platformą wykorzystywaną głównie przez kobiety, pokazywało wiele analiz. Tymczasem sprawa jest nie taka prosta. O ile w przypadku aplikacji dominują panie (73 proc. użytkowniczek w czerwcu 2018), o tyle w przypadku serwisu Instagram.com proporcje płci zmieniły się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W czerwcu 2018 serwisu używało już 51 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet.
Młodzi, wykształceni, mieszkańcy miast
Z Instagrama najchętniej korzystają grupy młodszych internautów – 15-24 i 25-34 lata. Użytkownicy i serwisu, i aplikacji mają przeważnie średnie lub wyższe wykształcenie i zamieszkują największe miasta. Można powiedzieć, że serwis stał się elementem wielkomiejskiego stylu życia. Z tego powodu Instagram może być atrakcyjny dla reklamodawców, pragnących dotrzeć do młodej i zamożnej widowni.
Metodologia
Użytkownicy Instagrama w Polsce zostali przez nas przeanalizowani z wykorzystaniem danych z dwóch badań realizowanych przez Polskie Badania Internetu we współpracy z firmą Gemius. Uwzględniliśmy dane dla serwisu Instagram.com i aplikacji Instagram.
Źródła danych:
- Dane z badań Megapanel i Gemius/PBI – trendy w latach 2012-2018
- Dane z badania Gemius/PBI z stycznia 2017 – czerwca 2018 – trendy w poszczególnych miesiącach
- Dane z badania Gemius/PBI z czerwca 2018 – profil socjodemograficzny użytkowników
Dostęp do raportu
Zapraszamy do lektury szczegółowych wyników raportu: Pobierz raport