en

Raporty i Analizy

Polscy internauci we wrześniu 2018

We wrześniu z internetu korzystało 27,4 mln Polaków (13,5 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 49,7 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był środa, 19 września (22,7 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 29 września (20,1 mln).

27,4 mln internautów we wrześniu

We wrześniu, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów, połączyło się z siecią 23 mln internautów. Jednocześnie 22,7 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 22,3 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci także przy pomocy tabletów.

Coraz mniej użytkowników tylko na PC

Odsetek użytkowników, którzy korzystają z internetu wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, wyniósł we wrześniu średnio 23% dziennie. Oznacza to, że już mniej, niż ¼ polskich internautów nie korzysta z urządzeń mobilnych przy przeglądaniu zasobów sieci. Odsetek ten był rekordowo niski w piątki 21 i 28 września oraz środę 19 września – wyniósł wówczas zaledwie 20%.

Siatkarski wrzesień

Sportowy sukces Polaków w siatkarskich Mistrzostwach Świata przełożył się na zainteresowanie internautów stronami o tematyce sportowej. W dniu, gdy biało-czerwoni rozgrywali finałowy mecz (30 września), liczba internautów była o 1,6 mln wyższa niż wynosi średnia dla tego miesiąca (4,7 mln vs 3,1 mln). Co ciekawe, liczba kobiet zainteresowanych tego dnia informacjami sportowymi była ponad dwukrotnie wyższa, niż średnia dla pozostałych dni miesiąca (1,9 mln vs 0,9 mln), podczas gdy w przypadku mężczyzn wzrost ten był mniejszy i wyniósł 717 tys. (2,8 mln vs 2,1 mln).

Filmowe laury

Miniony miesiąc był dla miłośników kina czasem obfitującym w ważne wydarzenia branżowe. 8 września odbyła się finałowa gala Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji, natomiast 22 września zakończył się Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Obie imprezy wpłynęły na popularność serwisów poświęconych tematyce filmowej – jak wynika z danych, liczba odsłon w dniach następujących po obu galach wzrosła skokowo i wyniosła 10,6 mln 9 września oraz 11,1 mln 23 września.