en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w sierpniu 2018

W sierpniu z internetu korzystało 27 mln Polaków (13,1 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 51 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 7 sierpnia (22,4 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w środę, 15 sierpnia (20,5 mln).

27 mln internautów w sierpniu

W sierpniu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 22,6 mln internautów. Jednocześnie 22,3 mln wykorzystywało do tego celu również urządzenia mobilne, przy czym 21,9 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Urządzenia wykorzystywane w sierpniu

Użytkownicy, którzy łączą się z internetem wyłącznie za pomocą komputerów stacjonarnych w sierpniu stanowili wyraźną mniejszość. Ich odsetek przez cały miesiąc nie przekraczał 30 proc., z najniższym wynikiem 4 i 12 sierpnia, kiedy to stanowili jedynie 21 proc. ogółu internautów. Najliczniejszą grupę stanowiły przeciętnie osoby korzystające z internetu wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Koniec wakacji oznacza zakupy

Z analizy czasu, jaki kobiety spędzają na witrynach e-commerce wynika, że najmniejsze zainteresowanie zakupami online przypada w soboty. Wyjątek w omawianym miesiącu stanowiła sobota 25 sierpnia. Tego dnia kobiety spędziły w serwisach zakupowych łącznie 1,8 mln godzin – czyli niemal 2,5 raza więcej, niż w przeciętna sobotę sierpnia. Może mieć to związek ze zbliżającym się rokiem szkolnym i kompletowaniem wyprawki uczniowskiej. Co ciekawe, podobny wzrost zainteresowania zakupami w tym okresie nie pojawił się w przypadku mężczyzn.

Wakacje na fotografiach

Okres wakacyjny, obfitujący w wyjazdy i podróże, charakteryzuje się zwiększoną aktywnością internautów na stronach, na których można zamieścić i oceniać zdjęcia. Na przełomie lipca i sierpnia liczba odsłon na witrynach z tej kategorii wyraźnie wzrosła. W tygodniu 30 lipca – 5 sierpnia osiągnęła ona aż 66,4 mln (dla porównania – w pierwszym tygodniu lipca zarejestrowano 27,9 mln odsłon). Wzrost popularności internetowych albumów w tym okresie wiąże się prawdopodobnie z tym, że internauci chętnie dzielą się własnymi wspomnieniami z podróży i przeglądają zdjęcia znajomych.