en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w listopadzie 2019

W listopadzie z internetu korzystało 28,2 mln Polaków (14 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 52,9 mld odsłon. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był poniedziałek, 4 listopada (24,7 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 9 listopada (23,1 mln).

28,2 mln internautów w listopadzie

W listopadzie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,4 mln internautów. 23,8 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,4 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,1 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobile vs PC

Odsetek internautów, którzy łączyli się z siecią wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych wyniósł w listopadzie 42% i spadł w stosunku do października o 3 punkty procentowe. Wzrósł natomiast udział użytkowników posługujących się tylko komputerami stacjonarnymi i laptopami  (z 16 do 18%), oraz – w nieznacznym stopniu – tych, którzy korzystają z internetu za pomocą obu typów urządzeń (z 39 do 40%).

Black Friday w wynikach online

Ostatni piątek listopada kojarzy się z wyprzedażami i okazją do wzmożonych zakupów. To wtedy ma miejsce Black Friday, a więc dzień, gdy wiele sklepów – zarówno tradycyjnych, jak i online – proponuje swoim klientom zniżki lub oferty specjalne. Sprawdziliśmy, czy wydarzenie to wpłynęło na ruch na stronach i w aplikacjach z kategorii e-commerce. Okazało się, że 29 listopada zainteresowanie serwisami tego typu było istotnie większe: liczba użytkowników, którzy je odwiedzili, wyniosła wówczas 14,2 mln, z czego 7,9 mln stanowiły kobiety, a 6,4 mln stanowili mężczyźni. Dla porównania warto zauważyć, że średnia liczba RU na stronach związanych z e-zakupami dla pozostałych dni listopada wyniosła 12,5 mln.

E-commerce przez pryzmat płci

Podczas Black Friday kobiety nie tylko liczniej odwiedziły serwisy związane z zakupami online, ale były na nich także aktywniejsze. Łącznie wykonały one 160,2 mln odsłon, co oznacza średnio 20,4 odsłony na użytkowniczkę. Mężczyźni z kolei wykonali mniej odsłon łącznie (103 mln), mieli także niższy średni wskaźnik odsłon na użytkownika (16,1). Internautki spędzały na witrynach z kategorii e-commerce więcej czasu – w ich przypadku było to 17 min. 54 sek. na osobę, podczas gdy analogiczny wskaźnik dla mężczyzn wyniósł 14 min. 47 sek.