en

Ranking Sklepów Internetowych Opineo 2022

Ranking Sklepów Internetowych Opineo 2022

Na rynku ukazała się 13. edycja Rankingu Sklepów Internetowych Opineo. Firma PBI jest partnerem merytorycznym tekstu, a jej przedstawiciel – Marcin Niemczyk – autorem jednego z komentarzy eksperckich do rankingu. Zapraszamy do lektury materiału!

To już 13. edycja Rankingu Sklepów Internetowych Opineo. Ostatni rok wprowadził wiele zawirowań w branży e-commerce, po wzrostach sprzedaży towarzyszących pandemii, nastał dla e-sklepów czas trudnych decyzji i wyzwań. Sytuacji tej poświęcony jest tegoroczny ranking Opineo, którego temat przewodni to „Trendy na rynku e-commerce w okresie dynamicznych zmian 2021-2022”.

Ostatni rok był okresem dużych wyzwań dla całego biznesu. Z jednej strony zmiany w łańcuchach dostaw, dynamiczny wzrost inflacji, załamanie rynku kredytowego, wojna za wschodnią granicą oraz widmo kryzysu energetycznego. Z drugiej strony okres dynamicznego rozwoju technologii e-commerce: elektronicznych kanałów sprzedaży czy bezdotykowych form płatności. Wszystko to sprawiło, że przed rynkiem e-commerce pojawiły się nowe wyzwania.

Pomimo tego, że czas pandemii wpłynął na znaczący wzrost liczby sklepów internetowych i zwiększył zainteresowanie zakupami online wśród konsumentów to jednak czas postpandemiczny stał się dla użytkowników raczej okresem przemyślanych zakupów, szukania oszczędności oraz deficytu wielu towarów, które wcześniej były powszechnie dostępne. Jak powstał ranking? Przeczytaj tutaj.

W ramach tegorocznej edycji rankingu Opineo, odpowiadamy na pytanie jaki obraz rynku wyłania się z perspektywy konsumentów na podstawie ich opinii i recenzji. Wyłoniliśmy laureatów pośród 16 kategorii e-sklepów, które najlepiej poradziły sobie na rynku w okresie 2021-2022. Tym samym prezentujemy firmy, które nabrały rozpędu i z sukcesem wykorzystały okres przemian i wyzwań. Edycja odbyła się przy wsparciu Partnerów: Przelewy24.pl, Walutomat, PayPo, DPD oraz Spark e-paragon. Patronat medialny objęły serwisy: Forbes oraz Business Insider, natomiast patronat merytoryczny objęła firma PBI.

Serwis Opineo.pl niezmiennie pomaga e-sklepom w budowaniu silnej pozycji na rynku. Ankiety Wiarygodnych Opinii, możliwość uzyskania Certyfikatu Opineo i odznaczenia Słucham Swoich Klientów to tylko kilka udogodnień dla internetowych sprzedawców. Udowadniamy jak ważne dla podnoszenia standardów na rynku jest to, aby sklepy wsłuchiwały się w potrzeby konsumentów i odpowiadały na ich potrzeby. Jak poradzili sobie z tym wyzwaniem laureaci tegorocznej edycji? Warto sprawdzić w najnowszym Rankingu Sklepów Internetowych Opineo.