Artykuł opisuje obecne wyzwania, z jakimi muszą się zmagać polskie media w kontekście płatnych subskrypcji. Autor zauważa, że wiele mediów doświadcza spadku liczby cyfrowych subskrypcji, a rynek ten przechodzi wyraźne przesilenie. Wyzwania przynosi rozdrobnienie rynku (użytkownicy muszą dokonywać wyboru z bardzo bogatej oferty), wzrost konkurencji oraz zmiany w modelach sprzedaży płatnych treści. Przykłady podane w artykule obejmują Agorę oraz inne wydawnictwa, takie jak Ringier Axel Springer Polska czy grupa Newonce Media, które obecnie dostosowują swoje modele biznesowe. Przykłady takich działań obejmują różne formy pakietów, ofert specjalnych, czy też partnerstwa z innymi firmami. Będą miały one znaczenie w utrzymaniu dotychczasowej liczby subskrybentów i poprawienia dochodowości usług. Tekst zilustrowano danymi z badania Mediapanel dotyczącymi liczby użytkowników serwisów VoD.
Zobacz publikacjęZator w płatnościach
4 stycznia 2024
Łukasz Zalesiński