Tekst porusza temat cyfryzacji w małych przedsiębiorstwach, podkreślając korzyści płynące z obecności w internecie, oferowania produktów i usług online oraz akceptacji płatności bezgotówkowych. Autorzy tekstu zaznaczają, że nie dla wszystkich przedsiębiorców są to oczywiste warunki przyciągnięcia i utrzymania klientów. Według raportu Gemius/PBI „E-commerce w Polsce 2022” więcej niż trzech na czterech Polaków kupuje przez internet. Tymczasem badanie PolCard from Fiserv pokazuje, że tylko co trzecie polskie małe lub średnie przedsiębiorstwo sprzedaje produkty i usługi online poprzez własną stronę internetową. Niewielki odsetek korzysta z platform typu marketplace, a ponad połowa nie oferuje klientom możliwości zakupu online, argumentując to m.in. tym, że ich produkty nie nadają się do sprzedaży online lub że klienci tego nie oczekują. Pomimo potencjalnych korzyści z cyfryzacji, wiele małych firm nadal uważa rosnące koszty prowadzenia działalności za największe wyzwanie w najbliższej przyszłości. Przedsiębiorcy starają się przeciwdziałać tym trudnościom, m.in. rozszerzając swoją działalność przez internet, jednak często ogranicza ich brak środków na inwestycje w innowacyjność i cyfryzację.
Zobacz publikacjęWykorzystać możliwości cyfryzacji
15 grudnia 2023
Bożena Żuławnik