en

Wydawcy internetowi podsumowują zeszły rok i prognozują, co zmieni się w nowym

Wydawcy internetowi podsumowują zeszły rok i prognozują, co zmieni się w nowym

Do podsumowania 2021 roku przez wydawców i organizacje branżowe dla Wirtualnych Mediów, wypowiedział się m.in. Marcin Niemczyk, doradca zarządu PBI. W swoim komentarzu stwierdził on, że wydarzeniem roku w polskim e-commerce było uruchomienie platformy Amazon.pl, konkurenta Allegro i AliExpress. Mimo że Amazon zyskał 4,5 mln użytkowników, pozostaje w tyle za konkurencją. Przyszły rok zapowiada się jako czas wojny o użytkownika zalogowanego, szczególnie w kontekście nadchodzącej „cookiepokalipsy”. Firmy skupią się na pozyskiwaniu first party data, uznając zalogowanego użytkownika za cenny zasób. Rywalizacja na rynku VOD i OTT również nabiera tempa z nowymi platformami, głównie sportowymi, i zapowiedziami gigantów takich jak Disney+ i HBO Max. Pandemia zmieniła krajobraz reklamy internetowej, zwiększając udział internetu jako kanału dystrybucji, co przekłada się na wzrost przychodów wydawców internetowych. W 2022 roku spółka Polskie Badania Internetu planuje rozwijać badanie Mediapanel, wprowadzając nowe rozwiązania, a także przystosowując się do likwidacji trzeciorzędowych plików cookie w przeglądarce Chrome we współpracy z firmą Gemius. Przygotowania na wycofanie trzeciorzędowych cookie dotyczą zresztą wszystkich wydawców, zmuszając ich do rozwijania własnych danych oraz portfolio treści dla lepszego profilowania użytkowników.

Zobacz publikację