W tekście przeanalizowano rynek Video on Demand (VoD) w Polsce, który ilościowo stanowi już ponad połowę rynku telewizyjnego. Wraz z wejściem platform streamingowych, takich jak Netflix czy HBO Max, rynek ten może ulec znaczącym zmianom. Szacunki wskazują, że rynek subskrypcji VoD w Polsce osiąga roczne wartości 2-2,1 mld zł, przewyższając ilościowo tradycyjną telewizję. Artykuł omawia także nadchodzącą batalię o reklamodawców – platformy streamingowe, takie jak Netflix, planują wprowadzenie tańszych planów z reklamami. Rynek VoD może wkrótce zmierzyć się z konsolidacją, a obniżki cen mogą zmienić sposób, w jaki konsumenci wybierają usługi VoD. Artykuł omawia też istniejące badania szacujące liczbę użytkowników platform (takie jak Mediapanel).
Wartki strumień rozrywki i pieniędzy
1 października 2022
Maciej Burlikowski