en

Viaplay odpuszcza światową ligę

Viaplay odpuszcza światową ligę

Viaplay, szwedzka grupa medialna, po niecałych dwóch latach obecności w Polsce, zdecydowała się wycofać z globalnej strategii streamingowej. Firma opuści rynki kilku krajów, w tym rynek polski. Nowy prezes Viaplay, Joergen Madsen Lindemann, zaprezentował plan skoncentrowany na rynkach nordyckich, mający na celu obronę rentowności i przepływów gotówkowych. Firma rozważa trzy opcje: sprzedaż, partnerstwo lub zamknięcie biznesu, prowadząc rozmowy z różnymi podmiotami. Inwestorzy reagują negatywnie, co skutkuje znaczącym spadkiem kapitalizacji spółki. Viaplay z 1,2 miliona użytkowników w Polsce, nie osiągnęła oczekiwanej rentowności, co może być związane z wysokimi kosztami transmisji wydarzeń sportowych. Decyzja o wyjściu z Polski może być reakcją na zmieniający się krajobraz rynku streamingowego oraz konkurencję, zwłaszcza ze strony Netflixa. Tekst zilustrowano rankingiem platform VoD z badania Mediapanel.

Zobacz publikację