Artykuł Marcina Stana jest adresowany do właścicieli sklepów internetowych i omawia najważniejsze zagadnienia związane z dopasowaniem serwisu pod wymogi urządzeń mobilnych. Autor podkreśla, że jest to związane z wymogami Google – wskazuje tutaj na datę 21 kwietnia 2015, kiedy firma ogłosiła, że w wynikach wyszukiwarki będzie premiowała strony dopasowane do urządzeń mobilnych. Posługuje się też danymi z lipcowej edycji badania Gemius/PBI, które określają zakres wykorzystywania przez polskich internautów urządzeń mobilnych do łączenia się z siecią. Następnie omawia podstawowe elementy, na które powinien zwrócić uwagę właściciel sklepu internetowego pod kątem obsługi klientów mobilnych. Są to testy, prędkość wczytywania strony, prostota grafik umieszczonych w serwisie, przejrzysta ścieżka nawigacji, łatwe do wypełnienia formularze, krótkie opisy produktów i proste przyciski CTA (Call To Action, wezwanie do działania) oraz specjalne udogodnienia dla klientów mobilnych.
Dostęp do artykułu w wersji online: Mobilność w 7 krokach