Tekst omawia różne aspekty roli Tik Toka jako platformy społecznościowej oraz jego wpływ na tradycyjne media. Opisuje popularność TikToka, podkreślając krótkie filmy i ich zasięg w różnych grupach wiekowych. Następnie analizuje wpływ Tik Toka na tradycyjne media, zwracając uwagę na konkurencję i przykłady redakcji, które z sukcesem używają tej platformy. Wyzwaniem dla wydawców może być natomiast przekierowywanie ruchu z Tik Toka na zewnętrzne strony www. Scharakteryzowano też odbiorców Tik Toka za pomocą parametrów socjodemograficznych. Wskazano również rolę Tik Toka w budowaniu wizerunku eksperta w różnych dziedzinach. Wskazuje na wyzwania dla tradycyjnych mediów, które uwzględnić Tik Toka jako potencjalnego konkurenta. Na końcu ukazano potencjalne trendy i związaną z nimi ewolucję platformy. Materiał zilustrowano danymi z raportu „Social Media 2023” opracowanego przez Gemius, PBI i IAB Polska.
Esej na Tik Toku
2 listopada 2023
Katarzyna Pachelska