en

E-commerce zmienia rynek beauty

E-commerce zmienia rynek beauty

Artykuł dotyczy sprzedaży kosmetyków przez internet. Pokazuje jej początki i rozwój, główne bariery dla konsumentów w zakupie kosmetyków przez internet. Zmiany w podejściu i nawykach konsumenckich przyniosła pandemia COVID-19, która przyniosła wzrost sprzedaży kosmetyków online (zwłaszcza w niektórych kategoriach, takich jak dermokosmetyki), ale też konieczność dokonywania nowych inwestycji przez branżę i zaostrzenie konkurencji pomiędzy poszczególnymi podmiotami. Jak na razie e-commerce w kategorii zdrowie i uroda rośnie, ale tempo wzrostu może zwolnić w porównaniu z okresem pandemii. Obecna wartość  rynku e-commerce w kategorii zdrowie i uroda w Polsce szacowana jest na około 7 mld złotych. Materiał zilustrowano komentarzami ekspertów oraz danymi z raportu Gemius i PBI „E-commerce 2023”.

 

 

Zobacz publikację