en

Czas na zmiany

Czas na zmiany

Artykuł podsumowuje najważniejsze trendy w internecie w mijającym roku (z wykorzystaniem danych z badania Mediapanel PBI i Gemius). Wskazuje również, że trendy te mają one znaczenie dla tworzenia i oferowania produktów medialnych. W tekście podsumowano także najważniejsze zmiany w badaniu Mediapanel. Aktualizacja Regulamin Grupowania Właścicielskiego w grudniu 2022 roku umożliwiła grupowanie na podstawie oficjalnie dostępnych dokumentów, takich jak regulaminy czy polityki prywatności kanałów medialnych nieprzypisanych do jednego wydawcy. Zmiana ta pozwoliła na lepsze odzwierciedlenie realiów rynku. W wyniku tych zmian połączono dwie grupy: Google i YouTube oraz kanały mediowe należące do Meta Platforms (Facebook, Instagram, Messenger). Grupa Google utrzymała swoją pozycję lidera zasięgu wśród polskich internautów, notując średniorocznie 29,05 mln RU w 2022 roku. Grupa Meta Platforms zajęła drugie miejsce ze średniorocznym wynikiem 26,67 mln RU. W zestawieniu top 5 pozostałe pozycje zajęły rodzime grupy, w tym Grupa Wirtualna Polska, Grupa RAS Polska oraz Grupa Polsat – Interia. Na dalszych pozycjach znalazły się takie podmioty, jak Allegro, Olx, Agora, Polska Press i ZPR Media.