en

Co wydarzyło się w polskim internecie w 2019 roku, jaki będzie 2020 (podsumowują wydawcy i organizacje)

Co wydarzyło się w polskim internecie w 2019 roku, jaki będzie 2020 (podsumowują wydawcy i organizacje)

W ramach podsumowania roku w internecie dokonywanego przez wydawców i organizacje branżowe dla Wirtualnych Mediów wypowiedział się Marcin Niemczyk, doradca zarządu PBI. Jego zdaniem, wydarzeniem roku 2019 byłplan uruchomienia jednoźródłowego pomiaru mediów w Polsce, zainicjowany przez KRRiT  i poparty przez koalicję „Marketerzy dla Lepszych Badań”. Premiera filmu Tomasza Sekielskiego „Tylko nie mów nikomu” odnotowała rekordy popularności na polskim YouTube, zdobywając ponad 23 miliony wyświetleń. Wiktor Warchałowski i zespół Airly zostali uznani za Ludzi Roku za ich działalność w zakresie monitorowania jakości powietrza. Serwisem roku według danych z badania Gemius/PBI był Lidl Plus, który zyskał popularność dzięki ofertom specjalnym i elementom grywalizacji. Nowością roku był serwis Twój ePIT Ministerstwa Finansów, ułatwiający podatnikom rozliczenia przez internet. Szum medialny wokół dyrektywy o prawie autorskim uznano za porażkę roku, a głównym trendem było przyspieszenie dystrybucji treści przez internet. Prognoza na 2020 rok obejmowała próby wdrożeń rozwiązań typu „Dynamic Ad Insertion” oraz wyzwania związane z wyłączeniem cookie trzeciorzędowych w przeglądarce Chrome przez Google, co mogło wpłynąć na dynamikę wzrostów rynku programatycznego w internecie.

Zobacz publikację