Prasa Plus Siła Marki to kompleksowy pomiar audytorium mediowego uruchomiony przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, w którym uczestniczymy jako Polskie Badania Internetu. Dostarczamy danych na temat ruchu internetowego w serwisach poszczególnych tytułów prasowych.
Prasa Plus Siła Marki to rozwiązanie, które umożliwia dostęp do najważniejszych informacji i danych o tytułach prasowych zarejestrowanych w ZKDP. Jest dostępne przez stronę www.prasaplus.pl. Zawiera ono charakterystykę audytoriów poszczególnych tytułów prasowych. Dane na temat audytorium pochodzą z czterech źródeł: dane Polskich Badań Czytelnictwa (PBC), Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP), Polskich Badań Internetu (PBI) oraz Facebooka. Dane udostępniane są bezpłatnie.
Działy platformy Prasa Plus Siła Marki
Platforma Prasa Plus Siła Marki składa się z 3 głównych działów:
1. Raporty tytułów (link: https://prasaplus.pl/titlesReports)
Każdy tytuł posiada odrębny raport, który składa się z dwóch części:
- CZĘŚCI LICZBOWEJ – znaleźć tu możemy wybrane wskaźniki ZKDP, a także dane Polskich Badań Czytelnictwa oraz Polskich Badań Internetu – jeśli tytuł uczestniczy w tych badaniach i udostępnia wyniki. W tej części widoczna jest także średnia miesięczna „polubień” fanpage’a na Facebooku (jeżeli tytuł go posiada, a wydawca wyraża zgodę na publikację wyników). W jednym miejscu mamy dostęp do danych z aż 4 różnych źródeł.
- INFORMACJI WYDAWCY – to część opisowa, podzielona na takie kategorie jak: opis tytułu, kontakt, grupa docelowa, portfolio tytułu, eventy, dodatkowe aktywności, adresy stron www. To właśnie w tym miejscu wydawcy mogą zaprezentować swoje marki i pokazać, że tytuł prasowy nie kończy się na papierowym wydaniu.
Każdy raport, mieszczący się na jednej stronie A4, można pobrać w formacie PDF. Co miesiąc publikowane są nowe raporty, dzięki czemu użytkownicy mają dostęp do najświeższych danych.
2. Analizy (link: https://prasaplus.pl/samples)
To proste i intuicyjne narzędzie pozwala szybko porównywać wszystkie dostępne w aplikacji dane dla dowolnej liczby tytułów. Stworzenie analizy sprowadza się do wybrania interesującego nas okresu, tytułów i wskaźników, a następnie zapisania jej na swoim koncie. Funkcja zapisu pozwala później edytować przygotowane zestawienia w dowolny sposób. Gotową analizę można wygenerować w formacie Excel.
3. Wydawcy (link: https://prasaplus.pl/publishers)
W zakładce Wydawcy możemy znaleźć szczegółowe informacje o wydawcach – członkach ZKDP, a także przejść do „wizytówek” poszczególnych tytułów. To właśnie tam znajdziemy m.in.: dane teleadresowe, częstotliwość, typ i zasięg pisma, średnią objętość, podstawową cenę egzemplarzową, wymiary, rodzaj papieru i link do cennika reklam.
Bezpłatny dostęp do danych
Dla kogo przeznaczona jest rozwiązanie Prasa Plus Siła Marki? Dla każdego, kto jest zainteresowany informacjami o rynku prasowym. System przyda się przedstawicielom domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców – w jednym miejscu gromadzi wszystkie informacje ułatwiające decyzje o zamieszczeniu reklam. Pomoże też przedstawicielom handlowym wydawnictw w przygotowaniu prostych i przejrzystych prezentacji dla klientów.
W wersji dla użytkowników niezalogowanych zagwarantowano dostęp do aktualnych raportów oraz zakładki Wydawcy. Wszystkie funkcje dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników – mogą oni przeglądać archiwalne raporty, a także korzystać z działu Analiz i tworzyć własne zestawienia. Warto zaznaczyć, że dostęp do danych w systemie jest całkowicie bezpłatny.