Anna Deck objęła stanowisko Head of ID w Polskich Badaniach Internetu i poprowadzi projekt PBI ID – nowy identyfikator reklamowy, który ma umożliwić zarządzanie reklamami bez third-party cookies.
Anna Deck odpowiada za nowy projekt, PBI ID. Celem utworzenia probabilistycznego identyfikatora PBI ID, obok potrzeb statystycznych i analitycznych wydawców, jest zapewnienie rynkowi rozwiązania umożliwiającego zarządzanie reklamami bez korzystania z third-party cookies. Anna Deck koordynuje trwające prace nad produktem i tworzy jego strategię wejścia na rynek. Będzie odpowiadać za jego prawidłowe funkcjonowanie i rozwój, a także za współpracę z domami mediowymi, najważniejszymi klientami i dostawcami rozwiązań technologii dla ekosystemu reklamowego. Jako szefowa projektu PBI ID Anna Deck podlega bezpośrednio prezesowi zarządu Polskich Badan Internetu.

Dzięki swoim doświadczeniom zawodowym Anna doskonale rozumie techniczne i produktowe aspekty reklamy programatycznej. Potrafi też skutecznie rozwiązywać złożone problemy w ekosystemie reklamowym, godząc potrzeby agencji, klientów i wydawców z perspektywy produktu oraz biznesu. Doświadczenie, wiedza i kompetencje Anny, łączące specjalistyczną wiedzę technologiczną i produktową ze zmysłem biznesowym, gwarantują, że jako szefowa skutecznie zadba o wszystkie aspekty działania i rozwoju projektu PBI ID – komentuje Krzysztof Mikulski, prezes zarządu PBI.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe Anny Deck wiąże się z obszarem reklamy programatycznej. Przez wiele lat pracowała w podmiotach należących do GroupM (obecnie WPP Media). Jako planer w GroupM realizowała kampanie, wdrażała podstawowe funkcje i produkty reklamy programatycznej na polskim rynku. W latach 2019-2025 jako Innovation Leader, a następnie Programmatic Senior Expert w GroupM wraz z międzynarodowym gronem ekspertów WPP, współtworzyła dla agencji i jej klientów nowe produkty wykorzystujące technologię programmatic.
Najważniejsze umiejętności Anny Deck obejmują tworzenie strategii reklamy programatycznej oraz ich realizowanie i optymalizowanie dzięki praktycznej znajomości narzędzi reklamowych. Anna Deck aktywnie uczestniczyła w tworzeniu, testowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, dzieląc się wiedzą z zespołem. Diagnozowała i rozwiązywała problemy z systemami oraz narzędziami technologii reklamowych, zapewniając ich poprawne działanie. Wykorzystywała ekspercką wiedzę do kreowania nowych produktów i rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby domu mediowego i jego klientów. Monitorowała również rynek w poszukiwaniu najnowszych technologii, które mogłyby pomóc w realizacji celów biznesowych.
Anna Deck jest absolwentką 5-letnich studiów magisterskich z ekonomii w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, przez rok w ramach programu Erasmus studiowała również na Università degli Studi di Firenze we Włoszech. Posługuje się językami włoskim i angielskim. W czasie wolnym podróżuje i gotuje dania kuchni włoskiej.