en

Anna Deck poprowadzi projekt PBI ID 

Anna Deck poprowadzi projekt PBI ID 

Anna Deck objęła stanowisko Head of ID w Polskich Badaniach Internetu i poprowadzi projekt PBI ID – nowy identyfikator reklamowy, który ma umożliwić zarządzanie reklamami bez third-party cookies. 

Anna Deck odpowiada za nowy projekt, PBI ID. Celem utworzenia probabilistycznego identyfikatora PBI ID, obok potrzeb statystycznych i analitycznych wydawców, jest zapewnienie rynkowi rozwiązania umożliwiającego zarządzanie reklamami bez korzystania z third-party cookies. Anna Deck koordynuje trwające prace nad produktem i tworzy jego strategię wejścia na rynek. Będzie odpowiadać za jego prawidłowe funkcjonowanie i rozwój, a także za współpracę z domami mediowymi, najważniejszymi klientami i dostawcami rozwiązań technologii dla ekosystemu reklamowego. Jako szefowa projektu PBI ID Anna Deck podlega bezpośrednio prezesowi zarządu Polskich Badan Internetu. 

Anna Deck, fot. archiwum prywatne

Dzięki swoim doświadczeniom zawodowym Anna doskonale rozumie techniczne i produktowe aspekty reklamy programatycznej. Potrafi też skutecznie rozwiązywać złożone problemy w ekosystemie reklamowym, godząc potrzeby agencji, klientów i wydawców z perspektywy produktu oraz biznesu. Doświadczenie, wiedza i kompetencje Anny, łączące specjalistyczną wiedzę technologiczną i produktową ze zmysłem biznesowym, gwarantują, że jako szefowa skutecznie zadba o wszystkie aspekty działania i rozwoju projektu PBI ID – komentuje Krzysztof Mikulski, prezes zarządu PBI. 

Wieloletnie doświadczenie zawodowe Anny Deck wiąże się z obszarem reklamy programatycznej. Przez wiele lat pracowała w podmiotach należących do GroupM (obecnie WPP Media). Jako planer w GroupM realizowała kampanie, wdrażała podstawowe funkcje i produkty reklamy programatycznej na polskim rynku. W latach 2019-2025 jako Innovation Leader, a następnie Programmatic Senior Expert w GroupM wraz z międzynarodowym gronem ekspertów WPP, współtworzyła dla agencji i jej klientów nowe produkty wykorzystujące technologię programmatic. 

Najważniejsze umiejętności Anny Deck obejmują tworzenie strategii reklamy programatycznej oraz ich realizowanie i optymalizowanie dzięki praktycznej znajomości narzędzi reklamowych. Anna Deck aktywnie uczestniczyła w tworzeniu, testowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, dzieląc się wiedzą z zespołem. Diagnozowała i rozwiązywała problemy z systemami oraz narzędziami technologii reklamowych, zapewniając ich poprawne działanie. Wykorzystywała ekspercką wiedzę do kreowania nowych produktów i rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby domu mediowego i jego klientów. Monitorowała również rynek w poszukiwaniu najnowszych technologii, które mogłyby pomóc w realizacji celów biznesowych.  

Anna Deck jest absolwentką 5-letnich studiów magisterskich z ekonomii w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, przez rok w ramach programu Erasmus studiowała również na Università degli Studi di Firenze we Włoszech. Posługuje się językami włoskim i angielskim. W czasie wolnym podróżuje i gotuje dania kuchni włoskiej.