Partnerzy badania Gemius/PBI rozpoczęli prace nad uruchomieniem pomiaru treści wideo i audio. Obydwie firmy zapraszają wydawców do przystąpienia do pomiaru.
Zgodnie z zapowiedziami, PBI i Gemius rozpoczęły wdrożenie kolejnej funkcjonalności badania Gemius/PBI, tj. pomiar multimediów. Firmy udostępniły wydawcom dokumentację implementacji pomiaru. Zawiera ona informacje, jak poprawnie oskryptować playery, treści audio i wideo oraz jak je skategoryzować.
Wydawcy, którzy chcą mierzyć treści wideo i audio, muszą także przystąpić do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius w ramach badania Gemius/PBI. Wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji Gemius Explorer. Ponadto wydawca otrzyma dostęp do interfejsu gemiusPrism, w którym część wskaźników dla multimediów będzie widoczna tylko dla niego.
Uruchomienie pomiaru treści wideo i audio w badaniu Gemius/PBI umożliwi wydawcom pokazanie potencjału tych treści niezależnie od platformy (PC, mobile) oraz niezależnie od formy dystrybucji (player w stronie www, aplikacja desktopowa lub mobilna). Wyniki będą opisywane takimi wskaźnikami jak np. liczba użytkowników, liczba i czas odtworzeń. Dodatkowo będzie można analizować profile demograficzne widzów i słuchaczy.
Pełna dokumentacja dla wydawców znajduje się pod adresem internetowym: Pomiar treści wideo i audio
Kontakt w sprawach związanych z audytem multimediów oraz umów na audyt site-centric: Michał Włodarczyk, mail: michal.maciej.wlodarczyk(at)gemius.com.