Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.
Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.
– Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie. – komentuje Paweł Laskowski, Prezes PBI.
Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.