O badaniu
Badanie Gemius/PBI jest standardem pomiaru widowni internetowej w Polsce. Jest wykorzystywane przez właścicieli serwisów internetowych do mierzenia ruchu w serwisach, porównywania się z konkurencyjnymi firmami i konstruowania ofert reklamowych. Reklamodawcy na bazie pomiaru widowni internetowej mogą z kolei porównywać parametry ofert różnych wydawców.
Badanie Gemius/PBI to badanie hybrydowe, łączące pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centric). Mierzy zarówno ruch na stronach internetowych, konsumpcję treści audio i wideo oraz aplikacje mobilne. Uniwers demograficzny stanową osoby w wieku 7 lat i więcej. Wskaźniki stosowane w badaniu to liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są również dane demograficzne użytkowników. Dostęp do wyników badania można uzyskać za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer.