Jak będzie wyglądał świat bez ciasteczek 3rd party? Kto na tym zyska, a kto straci? Jak te zmiany wpłyną na cały rynek oraz na jego poszczególne segmenty? Te i podobne pytania zadaje sobie dzisiaj cały ekosystem reklamy cyfrowej. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) we współpracy z ekspertami rynkowymi stworzyli raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który zbiera i systematyzuje wiedzę na temat nadchodzących zmian. Z okazji premiery publikacji zapraszamy na panel ekspercki, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar.
Rynek komunikacji cyfrowej przechodzi obecnie jedną z kluczowych transformacji, której rezultatem będzie zmiana dotychczasowego sposobu przetwarzania danych na temat użytkowników internetu oraz możliwości emisyjnych reklam. Od 2023 roku lider rynku przeglądarek w Polsce – Chrome, zablokuje działania reklamowe realizowane z danymi bazującymi na 3rd party cookies.
W odpowiedzi na potrzeby rynku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) przygotowali raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który został zrealizowany w oparciu o wywiady z ekspertami, badania jakościowe i ilościowe* oraz analizy na bazie danych IAB Polska/PwC AdEx.
Z okazji premiery raportu zapraszamy na panel ekspercki “Reklama online w dobie post-cookie”, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar.
Zaproszeni eksperci znajdą odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące wpływu projektowanych zmian na cały ekosystem reklamowy oraz na jego poszczególne segmenty.
Panel ekspercki:
1) Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – moderator dyskusji
2) Paweł Laskowski, Prezes Zarządu PBI
3) Bartek Malinowski, Regional President CEE, APAC & MEA, Adform
4) Andrzej Purchla, Ekspert AdTech, Agora
5) Tomasz Piątkowski, Chief Digital Officer, GroupM
6) Michał Stefański, Strategic Partnerships Lead, Google Polska
Udział w webinarze jest bezpłatny, na wydarzenie obowiązuje rejestracja: https://bit.ly/2VikKcH
O badaniu
Na potrzeby raportu zrealizowano projekt badawczy składający się z 2 modułów:
– badania jakościowego: 11 wywiadów pogłębionych z przedstawicielami różnych stron rynku komunikacji cyfrowej (m.in. wydawców, domów mediowych i agencji marketingowych oraz dostawców technologii);
– badania ilościowego: 66 wywiadów z wyżej wspomnianymi grupami respondentów oraz reklamodawcami.
Wywiady zrealizowano w marcu 2021 roku.
Badanie ilościowe przeprowadzono za pomocą standaryzowanego kwestionariusza, dane zaś zebrano techniką wywiadów internetowych wspomaganych komputerowo (CAWI) za pośrednictwem platformy Webankieta. Respondentami byli pracownicy podmiotów, które funkcjonują w obrębie ekosystemu IAB Polska – firmy członkowskie oraz te, które aktywnie uczestniczą w działaniach związku i śledzą kanały informacyjne.