en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w lutym 2020

W lutym z internetu korzystało 27,9 mln Polaków (14,1 mln kobiet oraz 13,7 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 51,2 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 52 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 12 lutego (24,6 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 1 lutego  (22,8 mln).

27,9 mln internautów w lutym

W lutym za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 22,8 mln internautów. 23,8 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,5 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 2,9 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobile vs PC

Użytkownicy, którzy łączą się z internetem wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowili w lutym średnio 43% ogółu internautów. W przypadku osób korzystających jedynie z komputerów stacjonarnych i laptopów odsetek ten wyniósł 17%, a dla internautów używających różnych typów urządzeń – 40%.

Filmowe święto

9 lutego 2020 (w Polsce w nocy z 9 na 10) odbyła się 92. ceremonia wręczenia Oscarów, uznawanych za jedne z najważniejszych nagród filmowych na świecie. Tradycyjnie już obserwujemy wzmożone zainteresowanie internautów stronami o tematyce filmowej w przypadający po gali poniedziałek. W tym roku 10 lutego witryny poświęcone kinu i serialom odwiedziło 3,8 mln użytkowników – to 1,5 mln więcej, niż wynosi średnia dla pozostałych poniedziałków miesiąca.

Tę samą tendencję obserwowaliśmy w poprzednich latach. W roku 2019 w pooskarowy poniedziałek strony dotyczące filmów odwiedziło 3 mln, a w 2018 roku – 3,1 mln osób (w obu przypadkach 1 mln użytkowników mniej, niż wynosiła średnia dla pozostałych poniedziałków miesiąca), zaś w roku 2017 – 2,8 mln internautów (0,5 mln więcej, niż średnia dla pozostałych poniedziałków miesiąca).

Randki po walentynkach

Sprawdziliśmy, czy i w jaki sposób przypadające 14 lutego święto zakochanych przełożyło się na zainteresowanie internautów serwisami randkowymi. Okazało się, że tego dnia nie odnotowano wzmożonego ruchu na tych stronach – nastąpił on dopiero nazajutrz, 15 lutego. Użytkownicy wygenerowali wówczas 29,9 mln odsłon, co nie stanowi jednak rekordu w skali miesiąca. Ten padł 1 lutego, gdy użytkownicy serwisów randkowych wygenerowali 59,8 mln odsłon.

Serwisy randkowe były w lutym szczególnie chętnie przeglądane na urządzeniach mobilnych (w ten sposób korzystało z nich 4 mln internautów). Były one też bardziej popularne wśród mężczyzn (60,55% użytkowników).