en

Raporty i Analizy

Użytkownicy Instagrama w Polsce. Panie nadal górą?

Użytkownicy Instagrama w Polsce to temat naszej najnowszej analizy. Przyjrzeliśmy się w niej osobom odwiedzającym serwis, jak też osobom korzystającym z aplikacji mobilnej. Oto nasze najważniejsze obserwacje.

Instagram powstał w 2010 roku. Jest to aplikacja służąca do umieszczania zdjęć w internecie za pomocą smartfonu, ale posiada ona również serwis internetowy Instagram.com. W stosunku do aplikacji dysponuje on ograniczoną funkcjonalnością – za jego pomocą można oglądać publiczne zdjęcia użytkowników aplikacji czy logować się na swoje konto. Od 2012 roku serwis jest własnością Facebooka.

Ciągle na fali

W 2012 roku serwisem Instagram.com zainteresowali się polscy internauci. Wtedy to serwis został odnotowany w badaniu Megapanel. Od momentu wejścia na polski rynek liczba użytkowników serwisu ciągle rośnie. Przynajmniej jeśli chodzi o serwis. Liczba użytkowników aplikacji w ostatnich miesiącach ustabilizowała się.

Użytkownicy Instagrama czy użytkowniczki Instagrama?

To, że Instagram jest platformą wykorzystywaną głównie przez kobiety, pokazywało wiele analiz. Tymczasem sprawa jest nie taka prosta. O ile w przypadku aplikacji dominują panie (73 proc. użytkowniczek w czerwcu 2018), o tyle w przypadku serwisu Instagram.com proporcje płci zmieniły się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W czerwcu 2018 serwisu używało już 51 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet.

użytkownicy instagrama w polsce

Młodzi, wykształceni, mieszkańcy miast

Z Instagrama najchętniej korzystają grupy młodszych internautów – 15-24 i 25-34 lata. Użytkownicy i serwisu, i aplikacji mają przeważnie średnie lub wyższe wykształcenie i zamieszkują największe miasta. Można powiedzieć, że serwis stał się elementem wielkomiejskiego stylu życia.  Z tego powodu Instagram może być atrakcyjny dla reklamodawców, pragnących dotrzeć do młodej i zamożnej widowni.

Metodologia

Użytkownicy Instagrama w Polsce zostali przez nas przeanalizowani z wykorzystaniem danych z dwóch badań realizowanych przez Polskie Badania Internetu we współpracy z firmą Gemius. Uwzględniliśmy dane dla serwisu Instagram.com i aplikacji Instagram.

Źródła danych:

  • Dane z badań Megapanel i Gemius/PBI – trendy w latach 2012-2018
  • Dane z badania Gemius/PBI z stycznia 2017 – czerwca 2018 – trendy w poszczególnych miesiącach
  • Dane z badania Gemius/PBI z czerwca 2018 – profil socjodemograficzny użytkowników

Dostęp do raportu

Zapraszamy do lektury szczegółowych wyników raportu:  Pobierz raport

Pobierz raport