en

Zakupy grupowe odchodzą w niepamięć – czas na subskrypcje

Zakupy grupowe odchodzą w niepamięć – czas na subskrypcje

Artykuł poświęcony jest zmianie, jaka dokonała się w ciągu ostatnich kilku lat w obszarze zakupów grupowych. W latach 2010-2011 serwisy zakupów grupowych powstawały na świecie i w Polsce jak grzyby po deszczu, był to też czas ich ogromnej popularności. Jednak rynek szybko się nimi rozczarował – sprzedawcy zaobserwowali, że mają do czynienia bardziej z łowcami promocji niż lojalnymi klientami. Oferowali im też inny standard obsługi, nierzadko padając ofiarą własnego sukcesu. Jakość ofert doprowadziła do rozczarowania klientów, a model zakupów grupowych został wyparty przez inne formy sprzedaży – przede wszystkim sprzedaż na subskrypcje. Obecnie większość serwisów z ofertami zakupów grupowych już nieistnieje, a nieliczne, jak Groupon, podjęły próbę zmiany modelu biznesowego. W materiale pokazano dane na temat użytkowników wybranych serwisów z badania Megapanel PBI/Gemius.