Artykuł Magdaleny Lemańskiej omawia najnowsze trendy na rynku reklamowym prognozowane przez firmę doradczą PwC. Spodziewane jest spowolnienie wzrostu rynku reklamy telewizyjnej i zdynamizowanie wzrostu rynku reklamy internetowej. Niskie udziały nowych kanałów telewizji uruchomionych na multipleksie ósmym i spadające udziały największych polskich kanałów telewizyjnych pozwalają się spodziewać przesunięcia budżetów reklamowych w kierunku internetu. Zdaniem PwC, reklama internetowa najpóźniej w przyszłym roku będzie w Polsce warta więcej niż reklama telewizyjna. Ma to być spowodowane większym przywiązaniem widzów do internetowych kanałów telewizyjnych, których będzie powstawało coraz więcej. Według wyników badania Gemius/PBI, serwisy z wideo w sieci w sierpniu 2017 odwiedziło 13,5 mln internautów i jest to stabilna grupa odwiedzających.
Telewizja przegra z internetem
21 września 2017
Magdalena Lemańska