en

Raporty i Analizy

Zalando.pl wg badania Gemius/PBI

Zalando jest sklepem wysyłkowym z siedzibą w Berlinie. Powstał w 2008 roku, jako sklep internetowy z obuwiem, jednak szybko poszerzył swoją ofertę. Obecnie na stronie Zalando można znaleźć przede wszystkim odzież, obuwie i dodatki. Celem sklepu jest inwestowanie w Consumers Lifetime Value (CLV) – czyli klientów, którzy będą wierni marce latami. Zalando tym wyróżnia się […]

Zalando jest sklepem wysyłkowym z siedzibą w Berlinie. Powstał w 2008 roku, jako sklep internetowy z obuwiem, jednak szybko poszerzył swoją ofertę. Obecnie na stronie Zalando można znaleźć przede wszystkim odzież, obuwie i dodatki. Celem sklepu jest inwestowanie w Consumers Lifetime Value (CLV) – czyli klientów, którzy będą wierni marce latami. Zalando tym wyróżnia się na tle konkurencji, że dostawa i zwrot produktów są darmowe, a dodatkowo zwrotu można dokonać w przeciągu 100 dni od otrzymania paczki.

Zalando według badania Gemius/PBI:

  • Co miesiąc witrynę odwiedza 4,5 mln internautów, z czego niemal 3 mln korzystając z komputera, a 2 mln poprzez urządzenia mobilne.
  • Użytkownicy odwiedzają witrynę średnio 2-3 razy w miesiącu, przy czym częściej korzystają w tym celu z urządzeń mobilnych.
  • Mimo to internauci spędzają na witrynie niemal dwukrotnie więcej czasu korzystając komputerów niż z urządzeń mobilnych.
  • Dysproporcja między urządzeniami PC i mobilnymi w liczbie odsłon w trakcie jednej wizyty jest zdecydowanie mniejsza.
  • Popularność serwisu jest związana z sezonowością branży e-commerce. Od września liczba użytkowników i liczba odsłon stale rosną – nawet o 10 proc. miesięcznie.
  • Użytkownikami serwisu są głównie kobiety, młodzi dorośli oraz mieszkańcy największych miast.

Pobierz raport