en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w styczniu 2019

W styczniu z internetu korzystało 28,6 mln Polaków (14,2 mln kobiet oraz 14,4 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 63,2 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 1 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był poniedziałek, 14 stycznia (24 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 19 stycznia (22,5 mln).

28,6 mln internautów w styczniu

W styczniu, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów, połączyło się z siecią 23,3 mln internautów. Jednocześnie 24,1 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Coraz mniej użytkowników „PC only”

Odsetek internautów, którzy łączą się z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych lub laptopów, sukcesywnie spada. W styczniu był on rekordowo mały i wyniósł dziennie średnio 20%, podczas gdy jeszcze pół roku temu był o kilka punktów procentowych wyższy (średnio dziennie 23% w lipcu i 24% w sierpniu).

 

Filmowe emocje

Styczeń obfitował w wydarzenia ważne dla branży filmowej. 7 stycznia odbyła się ceremonia rozdania Złotych Globów, uznawanych za wiarygodny prognostyk przed największą imprezą w branży, czyli rozdaniem Oscarów. Nominacje do tej drugiej nagrody ogłoszone zostały 22 stycznia. Obydwa te wydarzenia znalazły odzwierciedlenie w danych. 7 stycznia odnotowaliśmy najwyższą w miesiącu liczbę użytkowników przeglądających strony z kategorii „Filmy, seriale, kino” (2,7 mln przy średniej dla stycznia wynoszącej 2,2 mln). Po 22 stycznia zainteresowanie witrynami o tematyce filmowej utrzymywało się na wysokim poziomie przez blisko tydzień, co może być związane z aż trzema nominacjami dla polskiej produkcji „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego. Obraz został nominowany do Oscara w kategoriach najlepszy film nieanglojęzyczny, najlepszy reżyser oraz najlepsze zdjęcia.

Informacje i publicystyka ze skokowym wzrostem popularności

Jak wynika z danych, 14 stycznia znacząco wzrosło zainteresowanie stronami poświęconymi informacjom i publicystyce. Miało to oczywisty związek z tragicznymi wydarzeniami w Gdańsku, gdzie podczas finału WOŚP dokonano zamachu na prezydenta miasta. Analiza wykazała nie tylko wzrost liczby internautów (12 mln vs 9,4 mln średnio dziennie), ale także wzrost średniej liczby odsłon na użytkownika (13,1) oraz średniego czasu spędzonego przez użytkownika na witrynie (19,5 min).