en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w marcu 2019

W marcu z internetu korzystało 28,5 mln Polaków (14,1 mln kobiet oraz 14,5 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 55,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 48 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 26 marca (24,4 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 30 marca (22,5 mln).

28,5 mln internautów w marcu

W marcu, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów, połączyło się z siecią 23,1 mln internautów. 24,4 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,9 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 4,1 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Nowe cechy socjodemograficzne w badaniu Gemius/PBI

Jak informowaliśmy wcześniej, począwszy od pliku z wynikami miesięcznymi za marzec dostępne są nowe cechy do budowy grup celowych w badaniu Gemius/PBI. Określają one strukturę gospodarstwa domowego oraz zwyczaje zakupowe internautów. Wprowadzenie nowych cech socjodemograficznych oznacza, że użytkownicy badania będą mogli określać grupy celowe z uwzględnieniem następujących zmiennych:

Matki mniej aktywne na PC

Nowe cechy socjodemograficzne pozwalają na przygotowanie interesujących analiz dotyczących zachowań internautów w kontekście struktury gospodarstwa domowego. Jak wynika z danych, aktywność kobiet na komputerach i laptopach zmienia się w zależności od liczby dzieci w gospodarstwie domowym. Średni czas spędzony na PC w internecie przez kobiety w wieku 19-59 z jednym dzieckiem jest o 4 godz. 19 min. krótszy niż w przypadku kobiet 19-59 bez dzieci. W przypadku więcej niż jednego dziecka różnica ta wynosi aż 8 godz. i 23 minuty.

W przypadku mężczyzn w wieku 19-59 lat również da się zauważyć podobną tendencję, jednak rozbieżności czasowe są tu znacząco mniejsze. Jeśli chodzi o korzystanie z PC, bezdzietni internauci spędzają w sieci blisko godzinę dłużej niż ci, którzy mają jedno dziecko oraz nieco ponad 2,5 h dłużej niż ci, którzy mają dzieci dwoje i więcej.

Co ciekawe, w przypadku obu płci nie obserwujemy podobnych zależności, jeśli chodzi o korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Nowe cechy socjodemograficzne zostały udostępnione w badaniu Gemius/PBI począwszy od pliku za marzec 2019 w przypadku danych miesięcznych oraz 3 kwietnia 2019 dla danych dziennych i 1 kwietnia dla danych tygodniowych.