en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w maju 2019

W maju z internetu korzystało 28,3 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14,4 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 57,2 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 48 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 15 maja (24,8 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę, 18 kwietnia (23 mln).

28,3 mln internautów w maju

W maju za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 22,8 mln internautów. 24,3 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,9 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobilna majówka

Już tylko 17% internautów (wartość uśredniona dla całego miesiąca) łączy się z siecią wyłącznie za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Użytkownicy, którzy wykorzystują w tym celu wyłącznie urządzenia mobilne, stanowią najliczniejszą grupę – 44% ogółu internautów. W maju na szczególną uwagę zasługuje pod tym względem długi weekend, przypadający na początku miesiąca. W dniach 1-5 maja, jedynie za pomocą smartfonów i komórek, korzystało z sieci 48% użytkowników.

Przedwakacyjne diety

Majowa poprawa pogody spowodowała, że internauci zaczęli coraz chętniej przeglądać strony związane z dietami, odchudzaniem i fitnessem. W połowie miesiąca zaobserwowaliśmy gwałtowny wzrost czasu spędzanego na witrynach i aplikacjach o tej tematyce – w ostatnim tygodniu maja wyniósł on aż 4,7 minuty na użytkownika, czyli ponad 2,5 razy dłużej, niż wynosi średnia dla tygodni poprzedzających omawiany okres. Nasuwa się oczywisty wniosek, że internauci zwracają baczniejszą uwagę na zdrowe odżywianie oraz uprawianie sportu, aby w ten sposób przygotować się do sezonu wakacyjnego.

Starsi bardziej zainteresowani polityką

26 maja odbyły się wyboru do Europarlamentu. W tym kontekście przyjrzeliśmy się zainteresowaniu internautów stronami o tematyce informacyjnej i publicystycznej. Jak się okazało, nazajutrz po wyborach zainteresowanie witrynami z tej kategorii wzrosło we wszystkich grupach wiekowych – zasięgi były tego dnia wyższe, niż średnia dla pozostałych dni maja. Co ciekawe, im starsi internauci, tym chętniej przeglądali strony z informacjami. W przypadku internautów powyżej 60 r.ż. zasięg witryn z publicystyką wyniósł 48,3%, podczas gdy w najmłodszej grupie uprawnionych do głosowania (18-29 lat) jedynie 23,8%.