en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w lutym 2019

W lutym z internetu korzystało 28,5 mln Polaków (14,2 mln kobiet oraz 14,4 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 52 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 49 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 13 lutego (24,2 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 2 lutego (22,5 mln).

28,5 mln internautów w lutym

W lutym za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,1 mln internautów. 24,3 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,8 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Stabilny mobile

Największy udział użytkowników, którzy łączyli się z internetem wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, odnotowaliśmy w sobotę, 16 lutego (48%), najniższy zaś w środę 6 lutego (38%). Średni dzienny udział tej grupy wśród internautów wyniósł w lutym 42% i był najwyższy spośród pozostałych grup: w przypadku użytkowników, łączących się z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów PC średnia ta wyniosła 19%, natomiast dla internautów korzystających zarówno z PC jak i urządzeń mobilnych – 39%.

Oscary, Oscary

Podobnie, jak w poprzednim miesiącu, także i w lutym tematyka związana z filmem i serialami cieszyła się dużym zainteresowaniem internautów. Było to ponownie związane z Oscarami – w styczniu kinomani na całym świecie śledzili ogłoszenie oscarowych nominacji, w lutym natomiast ceremonię wręczania tej prestiżowej nagrody. 25 lutego, a więc tuż po oscarowej nocy, liczba odsłon na stronach z kategorii filmy, seriale, kino wyniosła 14,4 mln i była wyższa od średniej dziennej dla pozostałych dni lutego o blisko 4,7 mln. Co ciekawe, tego dnia wzrosło także zainteresowanie internautów witrynami z kategorii plotki, życie gwiazd. Wykonali oni na stronach o tej tematyce ponad 25,7 mln odsłon, czyli o 10,5 mln więcej, niż średnio dziennie w lutym. Może to świadczyć o tym, że popularnością cieszyły się nie tylko informacje o nagrodzonych filmach, ale również tematy związane z gwiazdami i ich prezentacją podczas oscarowej gali.

Przez żołądek do serca

Tegoroczne Walentynki przyniosły zwiększone zainteresowanie stronami oferującymi przepisy kulinarne – głównie wzrost ten zauważyliśmy wśród kobiet. 14 lutego liczba internautek, które odwiedziły mobilne witryny poświęcone gotowaniu wyniosła 941,7 tys. i przewyższyła o blisko 300 tysięcy średnią dla pozostałych dni miesiąca, wynoszącą 646,7 tys. Wynik ten dotyczy urządzeń mobilnych, na których zaobserwowaliśmy największy skok aktywności kobiet.