Polscy internauci w kwietniu 2020
W kwietniu z internetu korzystało 28,2 mln Polaków (14,4 mln kobiet oraz 13,8 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 64,3 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 4 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 15 kwietnia (25,3 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę, 12 kwietnia (23,2 mln).
28,2 mln internautów w kwietniu
W kwietniu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,7 mln internautów. 24,2 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,9 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.
Mobile vs PC
Użytkownicy, którzy łączą się z internetem wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowili w kwietniu średnio 40% ogółu internautów. W przypadku osób korzystających jedynie z komputerów stacjonarnych i laptopów odsetek ten wyniósł 18%, a dla internautów używających różnych typów urządzeń – 42%.
Przymusowe odosobnienie zwiększa popularność VOD
Trwająca epidemia oraz związane z nią ograniczenia w życiu społecznym przełożyły się na wzrost zainteresowania serwisami VOD. Analiza danych dziennych dla całej kategorii wyraźnie wskazuje zwiększoną liczbę internautów szczególnie w drugiej połowie marca, z rekordową liczbą użytkowników (4,4 mln) w niedzielę 22 marca. To o 1,1 mln więcej niż tego samego dnia rok wcześniej.
Co ciekawe, tak duża aktywność internautów trwała około 3 tygodnie – po tym czasie liczba RU spadła. Pod koniec kwietnia serwisy VOD odwiedzało codziennie znacząco mniej osób niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (22 kwietnia różnica ta wyniosła 0,7 mln).
Szkoła online
Sytuacja w Polsce wpłynęła też w oczywisty sposób na popularność stron związanych z edukacją, wśród których są także dzienniczki elektroniczne i systemy komunikacji na linii uczeń – szkoła. Także w przypadku tej kategorii największy wzrost liczby użytkowników nastąpił w drugiej połowie marca (rekord – 9,4 mln RU w środę 25 marca).
W kwietniu popularność serwisów o tematyce edukacyjnej utrzymywał się na wysokim poziomie, za wyjątkiem Świąt Wielkanocnych (4,2 mln 11 kwietnia oraz 4,4 mln 12 kwietnia). Średnio dziennie odwiedzało je 7,1 mln, co stanowi znaczący wzrost w stosunku do roku 2019, gdy wartość ta wynosiła 4,7 mln.