en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w czerwcu 2019

W czerwcu z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,8 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 48,9 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 39 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 11 czerwca (24,5 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 29 czerwca (22,8 mln).

28 mln internautów w czerwcu

W czerwcu, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów, połączyło się z siecią 22,2 mln internautów. 24,4 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 24 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

W soboty tylko mobile

We wszystkie soboty czerwca odsetek internautów, którzy łączyli się z siecią wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, przekroczył 50% ogółu internautów. Średnia dla tego dnia tygodnia wyniosła 52%, podczas gdy dla reszty miesiąca – jedynie 44%. Jednocześnie obserwujemy słabnącą rolę komputerów PC – użytkownicy, którzy korzystali z internetu jedynie za ich pośrednictwem, stanowili w czerwcu średnio zaledwie 17% ogółu internautów.

Impulsowe wakacje

W czerwcu rozpoczęły się wakacje, a więc okres wzmożonych wyjazdów i podróży. Sprawdziliśmy, czy początek lata wpłynął na zwiększone zainteresowanie stronami poświęconymi turystyce, czy może Polacy planują swoje urlopy z większym wyprzedzeniem. Z analizy wynika, że popularność serwisów turystycznych rośnie w okresie poprzedzającym majówkę oraz z początkiem wakacji. W tygodniu 24-30 czerwca (a więc w pierwszym pełnym tygodniu wakacji) liczba internautów na stronach z tej kategorii osiągnęła rekordowy w skali miesiąca poziom 2,5 mln (średnio dziennie). Może to oznaczać, że duża grupa Polaków nie planuje swoich wyjazdów z wyprzedzeniem i dokonuje ostatecznego wyboru miejsca na urlop w krótkim czasie, niedługo przed podróżą.

  

Kobiety bardziej aktywne w Społecznościach

Serwisy społecznościowe sukcesywnie zyskują na znaczeniu. Jak wynika z danych, użytkownicy chętniej korzystają z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych, niż komputerów stacjonarnych czy laptopów. W przypadku tych drugich, nie obserwujemy większych różnic w aktywności kobiet i mężczyzn – dla obu płci średnia dzienna liczba użytkowników oscyluje wokół 3,2 mln. Jeśli zaś chodzi o urządzenia mobilne, rozbieżności pomiędzy płciami są znaczące: z serwisów z kategorii społeczności korzystało w czerwcu średnio dziennie 7,6 mln kobiet i 5,6 mln mężczyzn.

Serwisy społecznościowe sukcesywnie zyskują na znaczeniu. Jak wynika z danych, użytkownicy chętniej korzystają z nich za pośrednictwem urządzeń mobilnych, niż komputerów stacjonarnych czy laptopów. W przypadku tych drugich, nie obserwujemy większych różnic w aktywności kobiet i mężczyzn – dla obu płci średnia dzienna liczba użytkowników oscyluje wokół 3,2 mln. Jeśli zaś chodzi o urządzenia mobilne, rozbieżności pomiędzy płciami są znaczące: z serwisów z kategorii społeczności korzystało w czerwcu średnio dziennie 7,6 mln kobiet i 5,6 mln mężczyzn.