en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w październiku 2017

W październiku z Internetu korzystało 27,5 mln. Polaków (13,4 mln kobiet i 14,1 mln mężczyzn). Łączna liczba odsłon wygenerowanych na wszystkich urządzeniach wyniosła 54,3 mld. Użytkownicy spędzali w sieci średnio dziennie 2 godz. 5 min. Najwięcej osób połączyło się z internetem w środę 4 października (22,1 mln osób), zaś dniem najmniej aktywnym pod względem liczby internautów była sobota 14 października, gdy z siecią połączyło się 20,6 mln użytkowników.

27,5 mln internautów w październiku

Za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów z siecią łączyło się 24 mln Polaków. Urządzenia mobilne wykorzystywało w tym celu 21,3 mln osób, przy czym ze smartfonów skorzystało 20,7 mln internautów, zaś z tabletów – 3,9 mln osób.

Mobile wciąż silny

W ubiegłym miesiącu rekordowym dniem pod względem liczby aktywnych internautów była środa 4 października, kiedy z siecią połączyło się 22,1 mln użytkowników. Za pomocą urządzeń mobilnych najwięcej osób korzystało z internetu 24 października (16,7 mln), zaś za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów – 10 października (14,7 mln). Najmniej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była sobota 14 października – tego dnia z siecią połączyło się 20,6 mln osób.

Stale obserwujemy znaczącą rolę internautów korzystających z urządzeń mobilnych w budowaniu zasięgu stron internetowych. W październiku stanowili oni średnio dziennie 37 proc. ogółu internautów, podczas gdy użytkownicy korzystający wyłącznie z komputerów stacjonarnych i laptopów – 25 proc.

Eliminacje do mundialu przyciągają internautów przed ekrany

Październik obfitował w emocje piłkarskie – kibice polskiej reprezentacji obserwowali dwa ważne mecze eliminacyjne do Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Pierwszy, z reprezentacją Armenii, odbył się 5 października, drugi – z Czarnogórą – 8 października. Oba sportowe wydarzenia wpłynęły na zwiększony ruch w serwisach poświęconych tematyce sportowej, przy czym największe zainteresowanie nimi przypadło właśnie w tym drugim terminie, kiedy to rozegrano spotkanie decydujące o awansie Polaków do mundialu.

Co ciekawe, w dni, kiedy rozgrywano mecze widoczny jest duży wzrost liczby odsłon mobilnych na stronach dotyczących sportu. 5 października odnotowano 18,2 mln odsłon, natomiast 8 października aż 24,5 mln odsłon, co stanowiło jednocześnie rekordowy wynik dla tej kategorii stron WWW w ujęciu miesięcznym. Najwyższe wyniki odsłon generowanych na komputerach stacjonarnych i laptopach obserwowano natomiast dzień po rozegranych meczach – 6 października (19,6 mln odsłon) oraz 9 października (25,9 mln odsłon), który również był dniem rekordowym dla tej kategorii na platformie PC.

Najmłodsi internauci – jak korzystają z sieci?
Poszczególne grupy wiekowe nie różnią się znacząco pod względem sposobu i częstotliwości korzystania z internetu na większości z prezentowanych w badaniu platform. Wyjątek stanowią komputery stacjonarne i laptopy wykorzystywane w domu (platforma PC-home), na której zauważalne są różnice pomiędzy najmłodszą grupą użytkowników (7-25 lat) a pozostałymi internautami (26+).

Podczas gdy w przypadku starszych internautów widoczne są wyraźne spadki zasięgu w weekendy (57 proc. w dni powszednie versus 52 proc. w soboty i niedziele), aktywność najmłodszych utrzymuje się na zbliżonym poziome przez cały tydzień (ok. 53 proc.). Z czego to wynika? Być może pracujący starsi dni wolne od pracy wolą spędzać na innych, niż korzystanie z internetu, aktywnościach, podczas gdy w przypadku najmłodszych takie rozróżnienie nie ma szczególnego znaczenia.

 

Chcesz otrzymywać podobne informacje raz w miesiącu?