en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w kwietniu 2017

W kwietniu 27,8 mln Polaków korzystało z internetu, w tym 13,4 mln kobiet i 14,4 mln mężczyzn.W sieci spędzali oni  dziennie średnio 2 godziny 40 min, czyli  o 20 min mniej niż w marcu tego roku. W ostatnim miesiącu za pomocą komputerów osobistych i laptopów łączyło się z siecią 24 mln użytkowników. Na ekranach urządzeń mobilnych z zasobów internetu korzystało 20,9 mln.

Liczba internautów w Polsce

W kwietniu z internetem połączyło się  prawie 28 mln Polaków (to ponad 70 proc. obywateli naszego kraju). Na komputerach i laptopach korzystało z sieci 24 mln internautów, na smartfonach ponad 20 mln zaś na tabletach 4,3 mln. W tym miesiącu jedna czwarta (25 proc.) internautów łączyła się z siecią wyłącznie  za pośrednictwem PC, a prawie 14 proc. wyłącznie przy pomocy urządzeń mobilnych.

 

 

 

Polacy najbardziej aktywni w sieci 18 kwietnia

Tego dnia z siecią połączyło się 20,4 mln osób, które wykonały 2,4 mld odsłon (w kwietniu średnia dla dziennej liczby odsłon nie przekraczała 2 mld). W poświąteczny wtorek statystyczny polski internauta spędził w sieci 3 godz. i 12 min. Z kolei dniem najmniejszej aktywności Polaków w sieci była sobota 1 kwietnia, gdy z internetu skorzystało 16,9 mln osób. Również niedziela wielkanocna była dniem mniejszej aktywności internetowej, ale spadek można obserwować głównie na komputerach osobistych i laptopach.
Warto zauważyć, że 15 i 16 kwietnia to jedyne dwa dni w ciągu miesiąca, gdy internautów łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych było więcej niż tych korzystających z komputerów osobistych i laptopów (odpowiednio 11,8 mln vs 11,4 dla 15 kwietnia oraz 11,5 vs 10,7 dla 16 kwietnia).

 

Przez większość dni kwietnia z internetu na urządzeniach mobilnych korzystało więcej kobiet niż mężczyzn

Przez 24 dni kwietnia kobiety stanowiły większość wśród użytkowników korzystających z zasobów internetu na małych ekranach. Średnio każdego dnia miesiąca z siecią za pomocą urządzeń mobilnych łączyło się 6,1 mln kobiet oraz 5,8 mln mężczyzn. Przedświąteczna środa 12 kwietnia była dniem, gdy z internetu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych skorzystało najwięcej  polskich internautek ─ 6,6 mln i tego dnia każda z nich spędziła w sieci średnio 49 min.

Serwisy kulinarne chętnie odwiedzane w przedświątecznym tygodniu

Od wtorku 11 kwietnia do soboty 15 kwietnia wzrosła liczba użytkowników sieci odwiedzających serwisy kulinarne. W ciągu pięciu przedświątecznych dni strony internetowe o gotowaniu odnotowały 57 mld odsłon ─ to ponad jedna trzecia odsłon jaka została wykonana na tych stronach WWW w całym analizowanym miesiącu. 14 kwietnia to rekord aktywności Polek na stronach internetowych o tej tematyce ─ ponad 1,8 mln polskich internautek odwiedziło tego dnia serwisy kulinarne i każda z nich spędziła tam średnio 5 min 9 s. Najbardziej popularne serwisy kulinarne tego dnia to Kwestiasmaku.com, Smaker.pl, Durszlak.pl, Przyslijprzepis.pl oraz Mojewypieki.com. Co ciekawe cztery z pięciu wymienionych serwisów były odwiedzane w tym dniu głównie z urządzeń mobilnych.