en

Wąż w kieszeni za słaby na leniwca

Wąż w kieszeni za słaby na leniwca

Artykuł pokazuje, w jaki sposób dzieci próbują wpływać na decyzje zakupowe swoich rodziców. Gusty młodych konsumentów są zmienne, dlatego firmy dwoją się i troją w opracowywaniu i promowaniu nowych produktów. Dzieci mają również coraz większy wpływ na wybór produktów kupowanych do gospodarstwa domowego – sprzętu AGD czy artykułów wyposażenia wnętrz. Dobrym pośrednikiem w docieraniu do dzieci są influencerzy, uwielbiani i oglądani przez dzieci, choć tradycyjna reklama internetowa w serwisach wideo nie budzi z kolei entuzjazmu u dorosłych. Eksperci podkreślają, że dzieci bardziej ulegają wpływowi reklam, niż dorośli, w związku z tym warto byłoby edukować rodziców, aby ci byli w stanie wychować przyszłych świadomych konsumentów. W tekście wykorzystano dane z badania Gemius/PBI dotyczące YouTube.