en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w październiku 2019

W październiku z internetu korzystało 28,1 mln Polaków (14 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 51,9 mld odsłon. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 30 października (24,5 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 19 października (23,1 mln).

28,1 mln internautów w październiku

W październiku za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,1 mln internautów. 23,9 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,5 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,2 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobile vs PC

Odsetek internautów, którzy łącza się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych wyniósł w październiku średnio 45%. W przypadku osób, które wykorzystywały w tym celu tylko komputery stacjonarne i laptopy, udział ten wyniósł średnio 16%. Internauci posługujący się różnymi typami urządzeń stanowili w ubiegłym miesiącu 39% ogółu.

Powyborcza publicystyka

Analiza aktywności internautów w ubiegłym miesiącu wyraźnie wskazuje, że przypadające 13 października wybory parlamentarne wpłynęły na wzrost zainteresowania serwisami związanymi z informacjami i publicystyką. W powyborczy poniedziałek liczba użytkowników, którzy przeglądali strony o tej tematyce była najwyższa w skali całego miesiąca i wyniosła 10,9 mln (średnia dzienna dla pozostałych dni października to 8,6 mln). Wysoki wynik, bo aż 9,9 mln RU, odnotowaliśmy także w samym dniu wyborów. Jest to tym bardziej interesujące, że średnia dla pozostałych niedziel miesiąca wynosi 8 mln, a w weekendy aktywność internautów na stronach poświęconych publicystyce jest najniższa. W analizie wzięliśmy pod uwagę kategorię „Informacje i publicystyka” z wyłączeniem serwisów pogodowych.