en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w sierpniu 2017

Przedstawiamy najnowsze dane dotyczące polskiego internetu na podstawie wyników badania Gemius/PBI z sierpnia 2017. W sierpniu z internetu korzystało 26,4 mln Polaków (12,8 mln kobiet i 13,6 mln mężczyzn). Wygenerowali oni łącznie 51,9 mld odsłon i spędzali w sieci średnio dziennie 2 godz. 9 min. (o 16 min. mniej niż w lipcu). Najwięcej osób połączyło […]

Przedstawiamy najnowsze dane dotyczące polskiego internetu na podstawie wyników badania Gemius/PBI z sierpnia 2017.

W sierpniu z internetu korzystało 26,4 mln Polaków (12,8 mln kobiet i 13,6 mln mężczyzn). Wygenerowali oni łącznie 51,9 mld odsłon i spędzali w sieci średnio dziennie 2 godz. 9 min. (o 16 min. mniej niż w lipcu). Najwięcej osób połączyło się siecią w środę 2 sierpnia – liczba użytkowników tego dnia wyniosła 21,8 mln osób, zaś najmniej aktywnym dniem miesiąca był 12 sierpnia, gdy z siecią połączyło się 20,4 mln internautów.

Zmiany w badaniu Gemius/PBI

W sierpniu wprowadziliśmy zmiany w metodologii badania Gemius/PBI, dzięki którym jego wyniki precyzyjniej odzwierciedlają sposób, w jaki użytkownicy korzystają z zasobów internetu.

Aplikacje mobilne stale zyskują na popularności i dostarczają internautom coraz więcej możliwości. Jedną z nich jest oglądanie stron internetowych wewnątrz aplikacji, bez konieczności uruchamiania dedykowanej do tego celu przeglądarki internetowej. Największą aplikacją oferująca taką możliwość jest Facebook. Od 1 sierpnia metodologia badania Gemius/PBI uwzględnia to zjawisko. W wynikach badania należy się spodziewać wzrostu zasięgów witryn na urządzeniach mobilnych.

Kolejną zmianą wprowadzoną w sierpniu jest udostępnienie wyników aplikacji mobilnych w danych dziennych i tygodniowych.

26,4 mln internautów w sierpniu

W ubiegłym miesiącu 22 mln Polaków łączyło się z internetem za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów. Smartfony wykorzystywało w tym celu 20 mln osób, zaś tablety – 4 mln osób. 22 proc. internautów łączyło się z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, zaś 17 proc. – wyłącznie przy pomocy urządzeń mobilnych.

Największa aktywność internautów 2 sierpnia

W ubiegłym miesiącu rekordowym dniem pod względem liczby internautów była środa 2 sierpnia, kiedy to z siecią połączyło się 21,8 mln użytkowników. To znaczący wzrost w porównaniu do lipca, kiedy to w dniu największej aktywności z internetu korzystało 19,5 mln osób. 2 sierpnia z siecią najchętniej łączyli się również użytkownicy urządzeń mobilnych (16,6 mln osób).

Najmniejszą liczbę internautów – 20,4 mln – odnotowano w sobotę 12 sierpnia. Wtedy także najmniej osób łączyło się z siecią przy pomocy komputerów stacjonarnych – 10,7 mln. Ich największa aktywność przypada na poniedziałek 28 sierpnia, gdy z internetu skorzystało 13,8 mln użytkowników.

Wzrost aktywności internautów na urządzeniach mobilnych obserwowany w porównaniu do poprzednich miesięcy jest wynikiem zmian metodologicznych wprowadzonych w sierpniu.

Burza w serwisach pogodowych

W pierwszej połowie sierpnia Polskę nawiedziła nawałnica, której skutki odczuli przede wszystkim mieszkańcy województwa pomorskiego. To dramatyczne zjawisko znalazło odzwierciedlenie w statystykach korzystania z internetu.

11 sierpnia na serwisach pogodowych internauci wygenerowali rekordową liczbę odsłon (24,9 mln). Wynik ten jest dwukrotnie wyższy niż miesięczna średnia dla omawianej kategorii stron WWW, wynosząca 12,2 mln.

Kobiety są wzrokowcami

Sierpień jest pierwszym miesiącem, w którym prezentowane są wyniki dla aplikacji mobilnych w danych dziennych i tygodniowych. Z danych tych wynika, że kobiety korzystają z aplikacji Instagram o wiele chętniej niż mężczyźni. W dniu największej aktywności mężczyzn (7 sierpnia) stanowili oni niecałe 1/5 wszystkich korzystających z aplikacji (19%)

Średnio dziennie z Instagrama korzysta 6 razy więcej kobiet niż mężczyzn. Wyniki miesięczne pokazują mniejsze różnice w tym zakresie (w zależności od miesiąca 2-3 razy więcej kobiet korzysta z aplikacji). Pokazuje to, że nie tylko więcej kobiet korzysta z aplikacji Instagram, ale robią to również znacznie częściej niż mężczyźni.

 

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz