en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w maju 2018

W maju z internetu korzystało 27,4 mln Polaków (13,4 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53,6 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był poniedziałek, 7 maja (23,4 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 19 maja (21,7 mln).

27,4 mln internautów w maju

W maju za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,4 mln internautów. 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobilne weekendy

Dni wolne od pracy sprzyjają mobilnej konsumpcji treści online. Świetnie ilustrują tę tendencję dane z maja. W tym miesiącu wypadły aż dwa długie weekendy (majówka 1-6 maja oraz Boże Ciało 31 maja), a odsetek internautów, korzystających w tych dniach wyłącznie z urządzeń mobilnych był porównywalny z pozostałymi weekendami miesiąca i przekraczał 40%. Dla porównania, w dni powszednie średni odsetek takich użytkowników wynosi 35%.

Kobiety zainteresowane nowymi technologiami

Nowe technologie to domena mężczyzn – tak przynajmniej wynika z  naszych danych. Internautek zainteresowanych tą kategorią stron jest znacząco mniej, niż internautów. Codziennie witryny poświęcone nowym technologiom odwiedza średnio 621,9 tys. kobiet i ponad dwukrotnie więcej mężczyzn – aż 1,3 mln.

Jednak mimo, że kobiety stanowią mniejszość w przypadku omawianej kategorii witryn, ich zaangażowanie w zamieszczone tam treści jest duże. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, spędzają na stronach dotyczących nowych technologii średnio ok. 4 minut dziennie (kobiety – 4 min. 4 sek., mężczyźni – 4 min. 10 sek.).

Majowe ożywienie na stronach o pracy

Analiza danych pochodzących z kwietnia i maja 2018 wskazuje stopniowe zwiększenie zainteresowania serwisami związanymi z pracą. Po wyrównanym pod względem liczby użytkowników kwietniu i gwałtownym spadku zainteresowania witrynami rekrutacyjnymi w długi weekend majowy, obserwujemy ponowny wzrost popularności stron z omawianej kategorii.

Rekordowym tygodniem pod względem liczby internautów zainteresowanych stronami z kategorii „Praca” był 21-27 maja, kiedy to strony o tej tematyce odwiedziło średnio 1,7 mln użytkowników sieci. Ponowny spadek, obserwowany w ostatnim tygodniu maja, spowodowany jest najprawdopodobniej kolejnym długim weekendem (uroczystość Bożego Ciała).

Chcesz otrzymywać podobne informacje raz w miesiącu?