en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w listopadzie 2017

W listopadzie z internetu korzystało 27,7 mln Polaków (13,5 mln kobiet i 14,2 mln mężczyzn). Łączna liczba odsłon wygenerowanych na wszystkich urządzeniach wyniosła 57 mld. Użytkownicy spędzali w sieci średnio dziennie 2 godz. 8 min. Najwięcej osób połączyło się z internetem w poniedziałek 13 listopada (22,8 mln osób), zaś najmniej aktywnym dniem miesiąca była sobota, 4 listopada, gdy z siecią połączyło się 20,9 mln internautów.

27,7 mln internautów w listopadzie 2017

W minionym miesiącu 24,2 mln użytkowników łączyło się z siecią za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a 21,5 mln –  z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. 21 mln internautów korzystało z internetu za pośrednictwem smartfonów, 3,9 mln wykorzystywało w tym celu tablety.

Udział mobile rośnie w soboty

W listopadzie rekordowym dniem pod względem liczby aktywnych internautów był poniedziałek 13 listopada. Z zasobów sieci skorzystało wówczas 22,8 mln osób. Najwięcej użytkowników korzystało z internetu na urządzeniach mobilnych 24 listopada (17,4 mln), zaś za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów – 15 listopada (15 mln). Sobota 4 listopada była dniem najmniejszej aktywności internautów ─ z siecią połączyło się wówczas 20,9 mln osób.

Odsetek internautów, którzy łączyli się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych utrzymuje się na podobnym poziomie jak miesiąc wcześniej. W listopadzie wynosił on średnio dziennie 36 proc. ogółu internautów. Odsetek ten regularnie wzrasta w soboty – średnia dla tego dnia tygodnia wyniosła w listopadzie 41 proc%.

 

Black Friday na polskich stronach e-commerce

Black Friday, czyli dzień, w którym wiele sklepów i serwisów zakupowych oferuje atrakcyjne zniżki i promocje, przypadł w tym roku na 24 listopada. Zjawisko to znalazło odzwierciedlenie w statystykach serwisów e-commerce. Tego dnia liczba odsłon stron WWW z tej kategorii wyniosła 248,9 mln i przewyższała o 82 mln średnią dzienną w listopadzie (166,5 mln).

Co ciekawe, w przypadku internautów korzystających z urządzeń mobilnych szczyt zainteresowania serwisami e-commerce nastąpił dzień przed Black Friday – rekordową liczbę odsłon mobilnych na stronach WWW z tej kategorii odnotowano w czwartek, 23 listopada (94,9 mln). Najwięcej odsłon generowanych na komputerach stacjonarnych i laptopach było natomiast w piątek, 24 listopada (167,7 mln). Z danych tych można wywnioskować, że dzień przed największymi obniżkami konsumenci chętnie przeglądali oferty sklepów na smartfonach i tabletach, natomiast właściwych zakupów podczas Black Friday dokonywali już za pośrednictwem komputerów, na większych, wygodniejszych ekranach.

Mężczyźni w świecie plotek

Strony WWW poświęcone plotkom i życiu gwiazd są zdecydowanie chętniej odwiedzane przez kobiety. W skali analizowanego miesiąca średnia liczba użytkowniczek tych serwisów wynosi dziennie 738 tys., podczas gdy w przypadku mężczyzn – 527 tys. W statystykach widać, że 22 listopada nastąpił wzrost liczby odwiedzających serwisy plotkarskie – tego dnia media podały informację o problemach z prawem jednej z polskich celebrytek. Liczba kobiet zainteresowanych stronami z tej kategorii wyniosła wówczas 1 mln 86 tys, zaś mężczyzn – 963 tys.

Warto zwrócić uwagę, że w przypadku kobiet wzrost liczby użytkowniczek o 47 proc. w stosunku do średniej dziennej jest znaczący, jednak nie aż tak wyraźny, jak w przypadku odwiedzających serwisy plotkarskie mężczyzn, których liczba tego dnia niemal się podwoiła (wzrost o 83 proc.). Oznacza to, że wprawdzie regularnymi czytelniczkami serwisów o życiu gwiazd są częściej kobiety, jednak szczególnie nośne wydarzenia potrafią żywo zainteresować mężczyzn.

 

Chcesz otrzymywać podobne informacje raz w miesiącu?