en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w lipcu 2017

W lipcu z Internetu korzystało 26,5 mln Polaków (12,9 mln kobiet i 13,6 mln mężczyzn). Wygenerowali oni łącznie 53,4 mld odsłon, a czas, jaki spędzali średnio dziennie w sieci wyniósł w tym miesiącu 2 godz. 25 min. Najwięcej osób połączyło się siecią w środę, 26 lipca – liczba użytkowników tego dnia wyniosła 19,5 mln osób, […]

W lipcu z Internetu korzystało 26,5 mln Polaków (12,9 mln kobiet i 13,6 mln mężczyzn). Wygenerowali oni łącznie 53,4 mld odsłon, a czas, jaki spędzali średnio dziennie w sieci wyniósł w tym miesiącu 2 godz. 25 min. Najwięcej osób połączyło się siecią w środę, 26 lipca – liczba użytkowników tego dnia wyniosła 19,5 mln osób, zaś najmniej aktywnym dniem miesiąca był 29 lipca, gdy z siecią połączyło się 17,3 mln internautów.

W lipcu z internetem połączyło się 26,5 mln Polaków

Na komputerach stacjonarnych i laptopach z sieci korzystało 22,1 mln internautów, na smartfonach 20 mln, zaś na tabletach 4,1 mln. W tym miesiącu jedna piąta (21 proc.) internautów łączyła się z siecią wyłącznie  za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a jedna szósta (16 proc.) wyłącznie przy pomocy urządzeń mobilnych.

 

26 lipca dniem największej aktywności internautów

Środa 26 lipca to rekordowy dzień ubiegłego miesiąca pod względem liczby internautów – z siecią połączyło się wówczas 19,5 mln osób. W porównaniu do czerwca, kiedy rekord dzienny wyniósł 20,3 mln, w lipcu obserwujemy znaczący spadek liczy użytkowników sieci. Wynika to prawdopodobnie z trwającego okresu wakacyjnego i sezonu urlopowego. Tendencję tę potwierdza także najmniej aktywny – jeśli chodzi o liczbę użytkowników sieci – dzień, czyli sobota 29 lipca. Odnotowaliśmy wówczas aktywność 17,3 mln osób, o 0,6 mln mniej niż w najmniej aktywnym dniu czerwca.

Z urządzeń mobilnych internauci najchętniej korzystali 12 lipca (12,6 mln osób), natomiast z komputerów osobistych i laptopów – 3 lipca (14,2 mln)

 

Na bieżąco z newsami

Lipiec, pomimo sezonu urlopowego, był ciekawy pod względem zainteresowania internautów tematyką publicystyczną, szczególnie na urządzeniach mobilnych. W drugiej połowie miesiąca widoczny jest nie tylko wzrost liczby użytkowników sieci przeglądających strony WWW z informacjami i publicystyką , ale również wzrost liczby odsłon w tych serwisach, szczególnie widoczny od 19 lipca (16,5 mln odsłon). Rekord liczby odsłon padł w poniedziałek 24 lipca i wynosił 19,5 mln, czyli o 4,5 mln więcej niż średnia dzienna dla tej kategorii stron WWW.

Okres wzmożonego zainteresowania internautów publicystyką zbiega się z wydarzeniami politycznymi, które miały miejsce w ubiegłym miesiącu. Począwszy od 25 lipca liczba odsłon w serwisach informacyjnych stopniowo spada, by pod koniec lipca uplasować się poniżej średniej.

 

 

Biletowy szał

8 lipca do sprzedaży trafiły bilety na koncert Eda Sheerana na warszawskim PGE Stadionie Narodowym. Zainteresowanie koncertem brytyjskiej gwiazdy, zaplanowanym na sierpień 2018 roku było tak ogromne, że bilety wyprzedane zostały w ciągu niecałej godziny, a odpowiedzialna za wydarzenie agencja zdecydowała się na organizację drugiego koncertu artysty w Polsce. Zainteresowanie wydarzeniem widoczne jest w statystykach odsłon dla serwiów z biletami (części kategorii E-commerce, sklepy).

W tygodniu, gdy bilety na koncert były dostępne w sprzedaży obserwujemy skokowy wzrost odsłon – ponad 17 mln, z czego aż 92 proc. (15,7 mln) wygenerowanych zostało właśnie 8 lipca. Odsłony wykonane tego dnia przez użytkowników sieci stanowią też dokładnie połowę wszystkich odsłon dla tej kategorii stron WWW w lipcu.