en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w kwietniu 2018

W kwietniu z internetu korzystało 27,8 mln Polaków (13,6 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wygenerowali oni 54 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. 3 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był czwartek, 26 kwietnia (23,1 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę, 1 kwietnia (20,6 mln).

27,8 mln internautów w kwietniu

W kwietniu, za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 24,1 mln internautów. 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Wielkanoc mobilnie

Podobnie, jak miało to miejsce podczas świąt Bożego Narodzenia, również podczas Wielkanocy internauci chętnie korzystali z urządzeń mobilnych. Odsetek użytkowników, którzy połączyli się z siecią wyłącznie przy pomocy smartfonów i tabletów wyniósł 48% pierwszego dnia Świąt (1 kwietnia) oraz 43% w Poniedziałek Wielkanocny.

Dla porównania, w skali miesiąca, odsetek użytkowników wyłącznie mobilnych wynosił średnio 38%.

 

 

Kultura i rozrywka popularna w weekendy

Aktywność internautów na komputerach stacjonarnych i laptopach wyraźnie słabnie w soboty, kiedy to spędzają oni przeciętnie znacznie mniej czasu, niż w pozostałe dni miesiąca (średnio 1 godz. 54 min. w soboty vs 2 godziny 7 minut w pozostałe dni)

Co ciekawe, tendencja ta nie dotyczy stron z kategorii „Kultura i rozrywka”. Na witrynach o tej tematyce internauci spędzają w soboty więcej czasu niż w dni powszednie. Warto zwrócić uwagę, że strony te były również popularne w poniedziałki 2. i 30. kwietnia, czyli w Poniedziałek Wielkanocny oraz tuż przed długim majowym weekendem.

Urządzenia mobilne bez znaczących różnic

Soboty charakteryzują się mniejszą aktywnością użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów, co wyraża się nie tylko krótszym czasem spędzanym w sieci, ale także mniejszą liczbą generowanych odsłon. Przeciętnie w soboty jest ich 73, podczas gdy średnia dla pozostałych dni tygodnia wynosi 89. Związane jest to prawdopodobniej z wykorzystaniem komputerów stacjonarnych w pracy biurowej.

Inaczej kształtują się statystyki dla urządzeń mobilnych. Tutaj różnice pomiędzy poszczególnymi dniami tygodnia są niewielkie – w soboty użytkownicy generują średnio 36 odsłon – jedynie o 4 mniej niż w pozostałe dni tygodnia.

 

 

 

Chcesz otrzymywać podobne informacje raz w miesiącu?