en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w czerwcu 2018

Nowy wskaźnik dla audytowanych aplikacji mobilnych

W tym miesiącu po raz pierwszy zaprezentowany został wskaźnik „wizyty” dla audytowanych aplikacji mobilnych, dotychczas dostępny tylko dla witryn. W danych dziennych dla audytowanych aplikacji mobilnych wskaźnik ten widoczny jest już od 25 czerwca. Był on też prezentowany w danych tygodniowych, za okres 25.06 – 1.07.

27,2 mln internautów w czerwcu

W czerwcu z internetu korzystało 27,2 mln Polaków (13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek, 5 czerwca (23 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w sobotę, 30 czerwca (21 mln).

W czerwcu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,2 mln internautów. 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

Mobilne weekendy

Niezmiennie w weekendy wyraźnie wzrasta odsetek osób, które łączą się z siecią wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych – w soboty i niedziele regularnie przekracza on 40 proc., z najwyższym wynikiem w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).

Sportowy czerwiec

Trwające Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej przełożyły się na wzrost zainteresowania serwisami o tematyce sportowej. Szczególnie ciekawie prezentuje się wykres ilustrujący zaangażowanie użytkowników, wyrażone w zwiększonej ilości czasu spędzanego na stronach WWW z tej kategorii. Uwagę zwracają wzrosty przypadające na 19, 24 i 28 czerwca, kiedy odbywały się mecze Polaków (blisko 25 minut na użytkownika). W piątek 29 czerwca, tuż po odpadnięciu naszej reprezentacji z turnieju, zainteresowanie serwisami sportowymi gwałtownie spadło (13 minut i 20 sekund na użytkownika).

Wakacje od dzienniczka

22 czerwca, w dniu zakończenia roku szkolnego, można zauważyć spadek zainteresowania stronami dotyczącymi edukacji. Począwszy od tego dnia liczba użytkowników wynosi średnio 3,3 mln dziennie, podczas gdy wcześniej (1-21 czerwca) średnia ta wynosiła 4,5 mln. Bliższa analiza danych wykazała, że spadek ten wynika przede wszystkim z gwałtownego zmniejszenia liczby użytkowników popularnych dzienniczków elektronicznych oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych. Popularność pozostałych stron z kategorii „Edukacja” nie zmieniła się w znaczący sposób.

 

 

Chcesz otrzymywać podobne informacje raz w miesiącu?