en

Raporty i Analizy

Polscy internauci w czerwcu 2017

W czerwcu z internetu korzystało 27 mln Polaków, którzy wygenerowali łącznie 55,2 mld odsłon. Czas, jaki spędzali dziennie w sieci nieznacznie spadł w stosunku do maja i wyniósł w czerwcu średnio 2 godz. 30 min (2 godz. 37 min w maju 2017). Za pomocą komputerów osobistych i laptopów z siecią łączyło się w ostatnim miesiącu 11,5 mln kobiet i 11,6 mln mężczyzn, zaś urządzenia mobilne wykorzystywało 10,4 mln kobiet i 10,4 mln mężczyzn. Najwięcej osób połączyło się z internetem w poniedziałek 5 czerwca – liczba użytkowników tego dnia wyniosła 20,3 mln.

W czerwcu z internetem połączyło się 27 mln Polaków

Na komputerach stacjonarnych i laptopach z sieci korzystało 23,1 mln internautów, na smartfonach 20,1 mln, zaś na tabletach 4 mln. W tym miesiącu jedna czwarta (23 proc.) internautów łączyła się z siecią wyłącznie  za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a jedna siódma (14 proc.) wyłącznie przy pomocy urządzeń mobilnych.

5 czerwca z największą liczbą internautów

Poniedziałek 5 czerwca był dniem, w którym z internetu korzystało najwięcej osób – aż 20,3 mln. Również wtedy widoczna jest rekordowa liczba użytkowników sieci wykorzystujących do przeglądania stron WWW komputery osobiste i laptopy (15 mln). Z kolei największa liczba osób połączyła się z siecią przy użyciu urządzeń mobilnych w piątek 2 czerwca (12,6 mln). Najmniej aktywnym dniem ostatniego miesiąca pod względem liczby internautów była sobota 24 czerwca, kiedy z internetu skorzystało 17,9 mln użytkowników.

Długi czerwcowy weekend związany z uroczystością Bożego Ciała  nie wpłynął znacząco na liczbę użytkowników korzystających z sieci za pomocą urządzeń mobilnych. Obserwujemy natomiast – szczególnie 15 czerwca – spadek liczby internautów łączących się z siecią przy pomocy komputerów stacjonarnych i laptopów, co przekłada się na ogólny wynik liczby użytkowników w tym okresie. Podobne zjawisko obserwowaliśmy miesiąc wcześniej, podczas długiego weekendu 1-3 maja.

Szkolna gorączka

W czerwcu obserwowaliśmy zwiększoną aktywność kobiet na stronach WWW związanych z edukacją, do których należą również platformy z elektronicznymi dzienniczkami ucznia. Tuż przed długim weekendem (13 czerwca) panie wygenerowały na nich aż 46 mln odsłon, co ponad dwukrotnie przekracza czerwcową średnią dla tej kategorii stron internetowych. Był to okres poprzedzający zakończenie roku szkolnego, co przełożyło się wyraźnie na zainteresowanie kobiet wynikami edukacyjnymi ich dzieci. Co ciekawe, nie miało to wpływu na aktywność internetową mężczyzn. Liczba odsłon generowanych przez kobiety na stronach z tej kategorii zdecydowanie spada po 23 czerwca, wraz z rozpoczęciem wakacji.

Długi weekend ze społecznościami

Wykres liczby użytkowników serwisów społecznościowych wskazuje, że z tej kategori stron WWW na urządzeniach mobilnych chętniej korzystają kobiety. Różnice pomiędzy płciami są wyraźne, jednak widoczny jest wyjątek od tej reguły. 15 czerwca z serwisów społecznościowych skorzystało więcej mężczyzn niż kobiet. Był to też dzień, gdy panowie najliczniej w ciągu całego miesiąca odwiedzali te serwisy, generując 50,7 mln odsłon. Czyżby znów był to wpływ długiego weekendu, który przyciągnął mężczyzn przed ekrany komórek i na strony internetowe „społecznościówek”?

Powiadomienia o aktualnych wynikach badania Gemius/PBI

Chcesz otrzymywać comiesięczne powiadomienia o nowych wynikach badania Gemius/PBI? Zapisz się do newslettera firmy Gemius.