O badaniu

Badanie Gemius/PBI jest pomiarem widowni internetowej realizowanym przez Polskie Badania Internetu (PBI) we współpracy z firmą Gemius. Badanie prezentuje oglądalność stron www i aplikacji desktopowych i mobilnych, korzystanie z materiałów audio i wideo, a także profile społeczno-demograficzne internautów. Pierwsze dane opublikowano w czerwcu 2016 roku. Wyniki są publikowane w cyklu dziennym, tygodniowym i miesięcznym.

PBI od 2000 roku czuwa nad utrzymaniem rzetelnej obserwacji polskiego internetu, a badanie Gemius/PBI jest jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce. Zainicjowały je największe podmioty rynku interaktywnego w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu w Polsce.

Celem badania Gemius/PBI jest określenie liczby internautów w Polsce, ich profilu demograficznego oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie kilka tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.

Główne funkcjonalności badania Gemius/PBI to:

Badanie spełnia wszystkie zalecenia kodeksu ESOMAR, który wyznacza zasady prowadzenia badań rynkowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu PBI i Gemius, zostały wprowadzone procedury chroniące anonimowość badanych osób i określające zasady uczestnictwa w badaniu nieletnich internautów. Uczestnictwo w badaniu jest dobrowolne i każdy uczestnik może z niego w dowolnej chwili zrezygnować.