en

Gemius i PBI udostępniają dane przez API

Gemius i PBI udostępniają dane przez API

Od początku sierpnia użytkownicy badania Gemius/PBI mogą pobierać jego wyniki przez API (application programming interface). Dzięki nowemu rozwiązaniu otrzymali możliwość importowania danych o polskiej sieci bezpośrednio do swoich wewnętrznych systemów.

Dane z badania Gemius/PBI dostępne są przez API, ale klienci mogą też w dalszym ciągu korzystać z aplikacji gemiusExplorer. To odpowiedź na oczekiwania zaawansowanych analitycznie klientów. Pozwoli im na automatyzację analiz prowadzonych na podstawie danych z badania Gemius/PBI, usprawni zarządzanie bazami danych i innymi wewnętrznymi narzędziami. Nowa funkcjonalność skierowana jest do tych podmiotów, które posiadają umowę na dostęp do wyników badania.

Uruchomienie API to odpowiedź na potrzeby zgłaszane przez naszych klientów. Wielu z nich ma swoje wewnętrzne systemy, do których wprowadza dane z naszego badania. Uruchomienie API pozwala im na usprawnienie tego procesu, a w konsekwencji przyczynia się do oszczędności czasu i lepszego wykorzystania wyników badania Gemius/PBI w codziennej pracy, mówi Sławomir Pliszka, prezes PBI.

Udostępnianie danych przez API było naturalnym krokiem w rozwoju badania Gemius/PBI, tłumaczy Marcin Pery, członek zarządu w Gemiusie. Wierzę, że wprowadzone rozwiązanie pozwoli naszym klientom szybciej realizować ich cele biznesowe oraz optymalizować działania w sieci, dodaje Pery.

Dane z badania Gemius/PBI są źródłem kompleksowej wiedzy o polskiej sieci. Służą przede wszystkim reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Z wyników badania Gemius/PBI korzystają też wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Więcej informacji: Dostęp do wyników badania przez API